مطالب روز

سرمایه گذاری قابل توجه مردم کره جنوبی در صنعت ارزهای دیجیتال

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که در سه حوزه صنعت، اینترنت و تکنولوژی در سال های اخیر پیشتاز بوده است. ایده های نوین همیشه در این کشور جایگاه ویژه ای دارد. از این رو بازار ارزهای دیجیتال و فرصت های درون آن همیشه با اقبال فراوانی خصوصا در نسل Z در این کشور روبرو بوده است.

مطابق آخرین بررسی ها مردم کره علاقه زیادی به رمزارزها دارند. به نظر می رسد بسیاری از آنها هولدر ارزهای دیجیتال یا معامله گر هستند. به دلیل پذیرش فراوان ارز دیجیتال در این کشور است که باعث شده در بین ۱۰ کشور با بیشترین ارزش بازار ارز دیجیتال در جهان باشد. با این دلیل نیز نمی شود تأثیر این کشور را بر ارزهای دیجیتال نادیده گرفت.

در همین رابطه نیز اداره مالیات ملی کره جنوبی روز جمعه ۲۲ سپتامبر اعلام کرد که مجموع ۱.۴۴۶ سرمایهگذاران و شرکت، حدود ۹۸ میلیارد دلار ارزهای دیجیتال در حسابهای خود در داخل و خارج از کشور دارند.

بنا به اعلام این اداره، بخش اعظم این سرمایه در خارج از کره جنوبی و درگیر بازارهای گوناگون مالی است. جالب است بدانید این رقم برابر با ۷۳٪ از کل دارایی های مالی خارج از کشور اعلام شده از سوی شهروندان کره جنوبی است.

همچنین اداره ملی مالیات کره در ادامه گزارش خود عنوان کرده است کل ۵.۴۲۲ سرمایه گذار و شرکت کرهای در کل رقمی در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار انواع دارایی های مالی خارج از کشور را گزارش کرده اند. بد نیست بدانید سال ۲۰۲۳، نخستین سالی است که مقامات مالیاتی کره جنوبی ارزهای دیجیتال را در ارزیابی سالانه خود گنجاندهاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *