مطالب روز

آمادگی کامل اتحادیه اروپا برای اجرا قوانین جدید ارزهای دیجیتال

اتحادیه اروپا در جلسات بخش اقتصادی و مالی خود از سال گذشته به نماینگان کشورهای مختلف دستور داده است که تمام قوانین اجرایی کشورهای مطبوع خود را در جهت اجرای هرچه بهتر قوانین نشانه گذاری دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) از جمله ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی کنند.

اما این قانون جدید اتحادیه اروپا چیست و چگونه اجرا خواهد شد؟

مقررات بازار داراییهای دیجیتال یا MiCA، را می توان به صورت ساده قانونی برای بخش مالی دانست. این قوانین با نیت همگام سازی قانونگذاری صنعت ارزهای دیجیتال در کشورهای عضو در اروپا ایجاد می شود. میکا قوانین کاملا واضح و مشخصی را در اختیار قانون گذاران اروپایی قرار میدهد تا به وسیله آن بتوانند ارزهای دیجیتال و معاملات آن را کنترل کنند. می توان به نوعی آن را یک قانون ضد پولشویی جدید دانست. این قوانین همه شرکت های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال را ملزم میکند تا تمام جزئیات در رابطه با تراکنش های خود و اطلاعات مربوط به هر دو طرف (فرستنده و گیرنده) را ثبت کنند.

به عنوان مثال باید دانست صرافیها ملزم هستند گزارش تراکنش هایی را که از ۱۰۰۰ یورو بیشتر است. این قوانین اعتراضات فراوانی را در پی داشته است. مهمترین اعتراض به این مساله است که کنترل تراکنش ها خلاف روح بلاکچین است. نگرانی فعالان این عرصه از آن است که این قوانین سرمایه گذارانی که به حریم خصوصی خود اهمیت می دهند می رنجاند.

به این ترتیب از این پس تمام شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بایستی مطابق این قوانین مجوز دریافت کنند. همچنین این شرکت ها باید آمادگی اطاعت از این شرایط را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *