مطالب روز

کشف ماینرهای استخراج بیت کوین و لایت کوین از یک زندان!

در ۲۰ سپتامبر، تعداد ۱۲۰۰۰ سرباز ارتش ونزوئلا کنترل زندان توکورون را که توسط باند جنایتکار Tren de Aragua اداره میشد، به دست گرفتند. نکته جالب توجه این است که داخل زندان امکاناتی از قبیل یک کلاب شبانه، یک استخر شنا، یک باغ وحش کوچک، یک زمین بازی و یک مرکز استخراج بیت کوین! با صد دستگاه یافت شد که تعجب رسانه ها را برانگیخت.

زمانی که ونزوئلا در اوج بحران اقتصادی قرار دارد و مردم برای تهیه غذا و اقلام روزمره دچار مشکل بود. یکی از روزنامه ها گزارش داد که مردم محلی به توکورون میرفتند تا اقلام ضروری را از این زندان بخرند. آنها این اقلام را در هیچ جای دیگری نمیتوانستند تهیه کنند.

اما نکته قابل توجه این است که برخی فعالیت های اقتصادی مانند استخراج بیت کوین در این زندان کشف شده است. استخراج مستلزم مصرف بالای انرژی بوده. همواره معروف است استخراج بیت کوین انرژی فراوانی را هدر می دهد. اما هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با اینکه انرژی الکتریکی مورد استفاده برای نگهداری زندان از کجا تامین میشد، وجود ندارد. برخی از رسانه ها پیش بینی می کنند که این انرژی توسط دولت ونزوئلا به عنوان هزینه های عمومی برای زندان توکورون تامین می شود. این امر با اعتراض شدید مردم روبرو بوده است.

شنیده شده ماینرهای استفاده شده برای استخراج لایت کوین (LTC) هم در این مکان وجود دارد که میتواند سود حداکثری را به مجرمان نسبت به انرژی صرف شده ارائه دهد. گفتنی است تا کنون در این عملیات هیچ کیف پول بیت کوین یا ارز دیجیتال کشف و ضبط نشد. مشخص نیست درآمد های حاصله از استخراج بیت کوین و لایت کوین به کجا و به چه روشی منتقل می شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *