مطالب روز

ثبت یک تراکنش عجیب ۵۰۰ هزار دلاری در بیت کوین

یک کاربر ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر هزینه یک تراکنش معادل ۱۹ بیت کوین BTC را پرداخت کرده است. این پرداخت مورد توجه افراد قرار گرفته است. این کاربر با پرداخت ۵۰۹۵۷۴ دلار حسابی در فضای ارزهای دیجیتال بازتاب داشته است.

Whale Alert می گوید این هزینه نجومی میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین در حدود ۱.۴۱۰ دلار است. این رقم با کاهشی ۳۸ درصدی نسبت به روز گذشته و افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. موضوعی که در وضعیت فعلی بازار بسیار عجیب و جالب توجه به نظر می آید.

بد نیست بدانید میانگین کارمزدها گاهی اوقات بر اساس تراکم شبکه نوسان خواهد داشت. در طول رونق ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ به ۶۰ دلار هم رسید. با این وجود ، چنین کارمزد نجومی میتواند نتیجه یک اشتباه یا پیکربندی نادرست در نرم افزار تراکنش باشد.

در پی این اتفاق اما جامعه ارزهای دیجیتال واکنش های جالبی به این خبر داشته است. بخشی از کاربران در این باره اظهار نظر هایی از ناباوری و شوک گرفته تا شوخی در مورد آینده امور مالی و هزینه های مربوط به استفاده از بیت کوین را به اشتراک گذاشتند.

اما رکورد ثبت شده آن در سال ۲۰۲۰ است که فرد ناشناسی بیش از ۱ میلیارد دلار از این دارایی دیجیتالی را از کیف پولش منتقل کرد. بر اساس دادههای ارائه شده توسط سرویس Whale Alert، یک شخص نامعلوم ۸۸.۸۵۸ واحد رمز ارز BTC به ارزش تقریبی 1.15 میلیارد دلار ( قیمت بیت کوین در آن زمان ۱۳ هزار دلار بود) را با کارمزدی معادل ۳.۵۹ دلار جابجا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *