مطالب روز

جریمه ۱.۵ میلیارد دلاری برای مدیر صرافی دیجیتال

در اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی، صرافی FTX به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ایالت تگزاس تحت بررسی های قضایی قرار گرفت. در نهایت در نوامبر همان سال، این صرافی رسما ورشکسته شد. به تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ سم بنکمن بنیانگذار و مدیرعامل اف تی اکس در جزیره باهاما دستگیر شد و جریمه های سنگین برای او درنظر گرفته شد.

جرم بنکمن شراکت در تعداد زیادی کلاهبرداری و ورشکستگی مربوط به صرافی FTX بود که موجب سوءاستفاده از اعتماد مشتریان و به خطر انداختن سرمایه گذاری آنها شده بود.

در همین رابطه مقامات آمریکایی معتقدند صرافی FTX یکی از بزرگترین جرایم مالی تاریخ ایالات متحده را انجام داده است. شاید پر بیراه نباشد که بدانید چگونه این پرونده تا این اندازه مهم شد. می توان گفت همه چیز سریع و تنها در ده روز رخ داد و صرافی FTX از یک شرکت ۳۳ میلیارد دلاری با یک سقوط آزاد گسترده به صفر و زیر صفر رسید.

جریمه برای سلامه

اما این پرونده هنوز در جریان است و به علت مسائل سیاسی که در آن دخیل شده است تاکنون از سوی مقامات آمریکایی خاتمه نیافته است. امروز رسانه های اقتصادی این کشور درخصوص رایان سلامه، یکی از مدیران ارشد پیشین FTX که نقشی کلیدی در جمع آوری کمک های مالی سیاسی در این صرافی داشت نوشته اند. این شخص بالاخره اتهام دورزدن قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را پذیرفت.

سلامه که یکی از مدیران اجرایی شرکت FTX باهاما بود. به مشارکت غیرقانونی و کلاهبرداری از کمیسیون انتخابات فدرال و تلاش برای انتقال پول بدون مجوز محکوم شده است. به گفته سلامه، این نقل و انتقالات به شکل وام طبقه بندی شده اند. اما بازپرداختی در کار نبوده است.

این مدیر سابق اف تی اکس به عنوان بخشی از توافق خود با دولت به پرداخت رقمی معادل ۱.۵میلیارد دلار جریمه شده است. که ۶ میلیون دلار از آن باید تا پیش از شروع دوره محکومیتش در مارچ ۲۰۲۴ پرداخت شود. ویشتر نیز ایشان محکوم به پرداخت ۵.۵میلیون دلار به بدهکاران FTX شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *