مطالب روز

نماینده آمریکا خواستار برخورد و برکناری گری گنسلر شد

آقای گری گنسلر ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. او در یک سال گذشته روزهای چالش برانگیز و پر حاشیه ای خصوصا در نوع نگاه و قانونگذاری های نظارتی با صنعت ارزهای دیجیتال داشته است. برخی او را سختگیر و پر تلاش می داند و برخی دشمن کریپتو.

در همین زمینه نیز شایعاتی اخیرا به گوش می رسد. مشکلات و مسائل پیش آمده شاید منجر به برکناری آقای گنسلر شود. در واقع آقای تام ایمر، نماینده ایالات متحده در یک بیانیه از آقای گنسلر انتقاد کرد. او سیاست های او در رابطه با ارزهای دیجیتال را در مقام مدیریت SEC تجاوز از اختیارات خود و تأثیر منفی بر مردم ایالات متحده دانست.

ایشان یکی از نماینده حامی ارزهای دیجیتال است. او از کنگره میخواهد تا از روش های موجود و برخوردهای مناسب برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی گنسلر و سازمان متبوع ایشان (کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده) از پول مالیات دهندگان استفاده کند.

لازم به ذکر است روز ۷ سپتامبر اصلاحیه تخصیصی که استفاده SEC از بودجه برای تنظیم رمزارزها را محدود میکند. با تلاش های تام ایمر منتشر شد. عدم وضع قوانین شفاف ارزهای دیجیتال نگرانی هایی را در خصوص هزینه های قانونی سنگین کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا است. این موضوع در اختلافات با نهادهای رمزارزی گوناگون ایجاد کرده است.

در همین رابطه موضع گیری های تام ایمر از سوی چهره های سرشناس صنعت بلاکچین ستایش شده است. از جمله آقای کریستین اسمیت، مدیرعامل انجمن بلاکچین و خانم شیلا وارن، مدیرعامل شورای ارزهای دیجیتال ایالات متحده از این نظر حمایت کرده اند.

بد نیست بدانید چندی پیش یک نماینده دیگر، به نام وارن دیویدسون خواستار عزل گری گنسلر از سمت خود به عنوان رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده شده بود. این موضوع با حمایت جامعه کریپتو همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *