مطالب روز

بایننس اروپا به ناچار استیبل کوین ها را حذف می کند

صرافی بایننس این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. موضوعات نظارتی و قانونی در آمریکا فراتر از مرزهای ایالات متحده رفته است. حالا کار را به اروپا و شعبه اروپایی این صرافی دیجیتال کشانده شده است.

این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست اتحادیه اروپا قصد دارد پیشگام قانون گذاری ها در حوزه ارزهای دیجیتال باشد. زیرا عموما این قاره به قانون محوری معروف است. به همین دلیل نیز بازرسی های نظارتی در حوزه کریپتو در قاره سبز بیش از حد نرمال است. حالا بر اساس آخرین اظهارات مقامات بایننس در حوزه یورو به نظر می رسد این صرافی با یک انتخاب اجباری و تلخ روبرو است.

بنا به مشکلات پیش آمده بایننس قصد دارد استیبل کوین ها را از لیست خرید و فروش خود حذف کند. این اقدام ناشی از پیامدهای پیچیده و سخت مقررات بازارهای دارایی های ارز دیجیتال اتحادیه اروپا (MiCA) است. موضوعی که با تایید مارینا پارتویزوت، رئیس بخش حقوقی بایننس فرانسه، نیز همراه بوده است.

ایشان در جلسه که به وسیله سازمان بانکداری اروپا (EBA) برگزار شد اظهار داشت: ما در چند ماه پیش رو، به سمت حذف تمام استیبل کوین ها از صرافی بایننس در اروپا میرویم. شک نداریم که این موضوع تأثیر چشمگیری بر بازار این قاره در مقایسه با سایر نقاط جهان داشته باشد.

گفتنیست در صورت حذف استیبل کوین ها، امکان خرید و فروش این دسته از رمزارزها در شعبه اروپایی بایننس در دسترس نخواهد بود و با توجه به گستره بازار تبعات جدی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *