مطالب روز

ثبت درخواست اولین صندوق ETF اسپات اتریوم

علیرغم سخت گیری های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نسبت به تایید صندوق های اسپات بیت کوین اخبارجدیدی در این باره منتشر شده است. روز ۷ سپتامبر(چهارشنبه) اولین درخواست ثبت صندوق ETF اسپات اتریوم هم توسط دو شرکت شرکتهای آرک اینوست (Ark Invest) و ۲۱شیرز (21shares) ثبت و به کمیسیون بورس ارائه شد. این درحالیست که صنعت کریپتو همچنان در انتظار پاسخ درست و قانونی SEC برای راهاندازی اولین ETF اسپات بیت کوین است.

در شرح ویژگی های این صندوق این موارد آمده است. با ایجاد این اسپات به معامله گران اجازه داده می شود که مستقیم روی اتریوم سرمایه گذاری کنند. آن را در کارگزاری Cboe BZX Exchange و از طریق نرخ مرجع بورس کالای شیکاگو برای ارز اتریوم معامله کنند. این صندوق ARK 21Shares Ethereum ETF نامگذاری شده است.

شرکت هایی مهمی که در ایجاد این صندوق سهیم هستند. این همگی در صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شده به حساب می آیند.
به عنوان مثال در ایجاد این صندوق مطابق صندوق های بیت کوینی موضوع توافقنامه تظارت اشتراکی (SSA) در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ با صرافی کوین بیس بسته شده است.

در توضیح آن در پرونده موارد زیر ذکر شده است. بورس معاملات آپشن شیکاگو و کوین بیس یک توافقنامه قطعی را نهایی و اجرا خواهند کرد. قرار است که این توافقنامه پیش از اجازه معامله سهام صندوق اجرا شود.
همچنین بانک نیویورک ملون (Bank of New York Mellon) قرار است مدیریت صندوق و مسئول نقل و انتقالات را بر عهده داشته باشد. شرکت آرک اینوستمنت منیجمنت (ARK Investment Management) هم به سمت مشاوره و مدیریت بازاریابی سهام آن ایفای نقش می کند.

حال باید دید پس از به تعویق انداختن ۷ درخواست ETF اسپات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، واکنش این نهاد نظارتی به صندوق های اسپات اتریوم چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *