مطالب روز

ترامپ و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق و پر حاشیه ایالات متحده در سال های اخیر یکی از مخالفان سر سخت ارزهای دیجیتال به حساب می آمد. اما به نظر می رسد این سرمایه دار جنجالی بخشی از دارایی خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص داده است.

در واقع ترامپ در سال ۲۰۱۹، در پلتفرم توییتر سابق توییت کرده بود که من از طرفداران بیت کوین یا هیچ ارز دیجیتال دیگری نیستم. به نظرم ارزش آن ها هیچ است و بسیار پرنوسان است . یا در صحبت هایی دیگر گفته بود ارزهای دیجیتال رفتار های غیر قانونی، از جمله خرید و فروش مواد مخدر و سایر فعالیت های مجرمانه را تسهیل میکنند.

هرچند این صحبت ها در آن زمان با واکنش ژانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس روبرو شد. مدیرعامل بایننس گفته بود: همین که ترامپ در رابطه با ارزهای دیجیتال صحبت می کند کافی است. به همین دلیل است که تاکنون اقدامی ضد این بازار انجام نداده است.

سرمایه گذاری ترامپ در NFT

اما با توجه به اینکه برای انتخابات سال آینده ایالات متحده (۲۰۲۴) ترامپ قصد حضور مجدد را دارد. امروز آخرین گزارش مالی خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه کرد. در این گزارش مشخص شد رقمی در حدود ۵۰۰ هزار دلار در شبکه اتریوم سرمایه دارد، که پیشتر به خرید در بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) اختصاص داده بود.

بد نیست بدانید در ماه دسامبر سال 2022، این سرمایه گذار جنجالی اعلام کرد که قصد عرضه اولین کلکسیون NFT خود به نام کالکت‌ترامپ کارت را دارد. گفتنیست این کلکسیون شامل ۵۰ هزار کارت دیجیتال با تصویر مختلف از رئیس جمهور سابق آمریکا بود. قیمت هر اثر ۹۹ دلار در بازار تعیین و عرضه شد.

نکته جالب توجه این است که مرد جنجالی عرصه اقتصاد و سیاست از فروش آثار این کلکسیون، درآمد بیش از ۹ میلیون دلاری داشته است. در این رابطه برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که اتریوم های نگهداری شده توسط ترامپ نیز حاصل فروش آثار این کلکسیون اختصاصی وی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *