مطالب روز

رسمی؛ لحظه تاریخی بیت کوین پس از یک دهه به حقیقت تبدیل شد

پس از مدت ها کش و قوس و اظهارات ضد و نقیض، بالاخره لحظه تاریخی رمزارزها اتفاق افتاد. با تایید رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) اولین درخواست های صندوق معامله بورسی بیت کوین (ETF) تایید شد.

به این ترتیب ETFهای بیتکوین شرکت های بزرگ سرمایه گذاری می توانند در این بازار فعالیت کنند. شرکت مانند فیدلیتی، بلک راک، ۲۱شیرز، گلکسی، بیت وایز، ون اک، ویزدوم تری، واکری، گری اسکیل، هشدکس و فرانکلین تمپلتون توسط کمیسیون تأیید شدند. حتما می دانید که این تایید ها تا چه اندازه به بزرگ شدن بازار کمک می کند. از این پس و با عرضه اولین محصولات قابل معامله بیتکوینی در بازار بورس در آمریکا، حضور این طلای دیجیتال در گستره بزرگی از صنایع و به طبع آن سرمایه گذاران عمده به وقوع می پیوندد.

از این پس سرمایه گذاران پس از عرضه ETF های بیت کوین در بازار بورس و سهام می توانند صندوق های مربوط به رمز ارز را معامله کنند. این موضوع باعث می شود افراد بدون دغدغه از مالکیت و نگهداری ارز دیجیتال در موقعیت مدنظر خود سرمایه گذاری کنند. در این روش مانند هر سرمایه گداری رسمی دیگری افراد بنا به شرایط بازار در سود و ضرر سرمایه های خود سهیم می شوند.

خرابکاری پیش از خبر رسمی تایید تاریخی

این در حالی است که تنها یک روز پیش از این تایید تاریخی اتفاق عجیبی رخ داد. با هک شدن پایگاه خبری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خبری دروغین مبنی بر تایید درخواست ها منتشر شده بود. این خبر موجب برهم خوردن نظم بازار شد. در پی این خبر و با تغییرات شدید در قیمت بیت کوین حجم بالایی از سرمایه مجود در بازار لیکیوید شد.

می توان گفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریک (SEC) پس از ۱۰ سال مقاومت در برابر ایجاد این صندوق ها بالاخره راضی شد تا با این طرح موافقت کند. 

با توجه به اتفاقات مشروح در این مطلب، در همین لحظه قیمت بیت کوین کماکان متاثر از اخبار دروغین منتشر شده با نرخ ۴۳.۲۸۵ دلار معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *