مطالب روز

شبکه بیس رقبای خود را پشت سر گذاشت

راهحل لایه دو Base از زمان عرضه در ماه آگست تحت تاثیر افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) خود بوده است. بنا به داده های دیفایلاما، بیس ابتدا از بلاک چینهای کاردانو و کرونوس سبقت گرفت. این شبکه اکنون در حال پشت سر گذاشتن سولانا در TVL  شبکه است.

جالب است بدانید ارزش کل قفل شده شبکه Base به رقمی در حدود ۳۷۱.۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است، در حالی که در مدت مشابه سولانا شاهد کاهش ۹.۷۲٪ ماهانه بوده است. بر این اساس TVL آن را به ۳۱۱.۱۴ میلیون دلار در روز ۲۳ سپتامبر رسیده است.

از مهمترین پروژه ها در شبکه بیس را می توان ابتدا صرافی غیرمتمرکز  Aerodome دانست که با ۹۸ میلیون دلار در جایگاه نخست است. سپس شبکه اجتماعی غیرمتمرکز friend.tech با ۳۷.۱۴ میلیون دلار پس از آن قرار گرفته است، و شبکه کراس چینی  Stargate نیز با ۲۳.۹ میلیون دلار دارایی قفل شده در رتبه سوم ا یستاده است.

بد نیست بدانید شبکه بیس در ادامه سیاست های خود در حدود ۱۱۶.۹۹۲.۳۱۸ تتر (USDC) را به قرارداد هوشمند خود واریز کرده است. گفتنیست این رقم ۲۸٪ از دارایی های این پلتفرم را تشکیل میدهد. در کنار آن، کوین بیس رپد اتر (CBETH) نیز ۱۱٪ از TVL آن را تشکیل میدهد.
راه حل مقیاس پذیری لایه دوم بیس کمی بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال دارد که میزبان ۱۲۳ پروتکل در این شبکه هستند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید پالیگان با ۷۸۵ میلیون دلار در TVL و همچنین اتریوم با ۲۱.۲ میلیارد دلار در قرارداد های هوشمند پیشتاز این رقابت هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *