مطالب روز

شرایط نگران کننده اتریوم؛ نیمی از سرمایه گذاران در ضرر هستند

تحلیلگران و سرمایه گذاران کریپتو اخیرا در رابطه با شرایط ناپایدار اتریوم ابراز نگرانی کرده اند. زیرا اکوسیستم اتریوم (ETH) در حال حاضر شاهد روند ضعیفی است. یکی از دلایل مهم آن کاهش تعداد آدرس هایی است که دارای حداقل ۱۰۰۰ یا بیشتر اتریوم هستند. این آمار به پایین ترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده است.

این در حالی است که با وجود افزایش قابل قبول نرخ اتریوم از ابتدای سال جاری ، داده ها حاکی از کاهش تعداد سرمایه گذارانی است که حجم قابل توجهی از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند. گلس نود در این رابطه گزارشی منتشر کرده است. طبق این گزارش در حال حاضر تنها ۶۰۸۰ آدرس اتریوم وجود دارد که دارای حداقل۱۰۰۰ یا بیشتر ETH هستند.

برای درک بهتر از این شرایط نگران کننده کافیست بدانید در سال ۲۰۱۹، زمانی که قیمت اتریوم در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار معامله میشد، نزدیک به ۹۰۰۰ کیف پول با این ذخیره وجود داشت. این کاهش بیانگر این است که عده ای از سرمایه گذاران بزرگ اتریوم، حداقل بخش عمده ای از دارایی های خود را در چند ماه اخیر فروخته اند.

نکته دیگر در باره این گزارش این است که علاوه بر کاهش تعداد دارندگان بزرگ اتریوم، تعداد کلی آدرسهای ETH در سود نیز وضعیت جالبی ندارند. آن ها نیز با افت فاحش روبرو بوده است. نرخ فعلی این دسته از آدرسها تقریباً ۵۲٪ بوده است. این میزان پایین ترین سطح در ۹ ماه گذشته است. دارندگان اتریوم غالبا در ضرر هستند. این موضوع نگرانی ها و تردیدهایی را در پی خواهد داشت.

هرچند خاصیت بازار ارزهای دیجیتال به این شکل است اما تداوم این وضعیت، قطعا بر قیمت این ارز محبوب اثرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *