مطالب روز

اکنون زمان خرید بیت کوین است

نتیجه خروجی جلسه فدرال رزرو آمریکا در روز ۲۰ سپتامبر این بود که نرخ بهره (FOMC) توسط کمیته بازار آزاد فدرال در محدوده ۵.۲۵—۵.۵۰ ثابت بماند. دلیل این تصمیم از سوی مقامات فدرال رزرو این است که ابتدا نرخ تورم همچنان بالاست. سپس آنکه نرخ بیکاری پایین مانده است. این تصمیم برای این گرفته شده است که امکان یافتن شغل در بلند مدت با این نرخ تورم به حداکثر برسد.

این موضوع به تعبیر آقای جان اوترز، سردبیر بلومبرگ،این طور برداشت می شود که فعالان بازار این تصمیم را به عنوان یک مکث جنگطلبانه از سوی FOMC در نظر گرفته اند. از دیگر واکنشها به این خبر می توان به مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر بازار، اشاره کرد. او ادعا کرده دیگر افزایش نرخ در آینده رخ نخواهد داد و این موضوع را به نفع بیت کوین تعبیر کرده است.

زمان مناسب برای خرید؟

اما بیت کوین در واکنش به این خبر با افت ۱.۱۳٪ همراه بود. در زمان نگارش این خبر با قیمت ۲۶.۷۶۲.۲۶ معامله می شود. برخی تحلیلگران شروع به پیش بینی قیمت آتی بیت کوین کرده اند. به نظر می رسد اکنون را زمان مناسبی برای افرادی که در انتظار یک فرصت مناسب برای خرید بوده اند می دانند.

بنا به استدلال ها این تحلیل بیشترین رای مثبت را به خود گرفته است. بر این اساس در صورت اصلاح، قیمت بیت کوین به طور بالقوه میتواند به ۲۵،۲۰۰ دلار یا حتی پایین تر از آن نیز برسد.

در همین حال آقای جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، در سخنرانی خود اعلام کرد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا فراتر از انتظارات بوده است. ایشان همچنین تاکید کرده است که بانک مرکزی متعهد است نرخ تورم را به ۲٪ برساند اما برای کاهش تورم تا ۲٪ راه طولانی در پیش است. این موضوع تاثیر مهمی در آینده بیت کوین خواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *