مطالب روز

بیدار شدن غول خفته بازار رمز ارز

تلاشهای پشت پرده برای راهاندازی مجدد صرافی بزرگ FTX در جریان است تا باردیگر با نسخه دوم خود پا به عرصه دنیای ارزهای دیجیتال بگذارد.

پس از سقوط مالی سال ۲۰۲۲ حالا جان ری سوم تلاش میکند تا بار دیگر این غول حالا خفته دنیای رمزارزها را به میادین بازگرداند. FTX سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات پس از بایننس و  کوین دسک بود. این صرافی امکانات فراوانی  را در اختیار کاربران خود قرار میداد و به همین دلیل حجم معاملات بسیار بالایی داشت اما در نهایت آبانماه ۱۴۰۱ به ورشکستگی کامل رسید. 


 

 

وکلای این مجموعه اعتقاد دارند بازگشایی مجدد برای صرافی مذکور نیازمند سرمایهگذاری سنگینی دارد که شاید منجر به تغییر سیاستهای آنها شود. به طور مثال یکی از راهها این است که به اعضا پیشنهاد سود روی داراییها داده شود تا از برداشت سرمایه احتمالی جلوگیری بشود.

 

هرچند اخیرا شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ترایب کپیتال (tribe capital) برای یک دور تأمین مالی جدید این صرافی اعلام آمادگی کرده است اما کارشناسان این حوزه معتقدند مشکلات موتور معاملاتی FTX و ایرادات نرم افزاری آن باید به طور کامل حل شود تا بتوان شرایطی برای آینده آن متصور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *