مطالب روز

برزیل و قوانین جدید برای دارایی های دیجیتال

فشار بر ارزهای دیجیتال توسط کشورهای گوناگون رفته رفته در حال افزایش است. بخشی از این فشار ها با توجه به فقدان قانون مناسب طبیعی است زیرا هنوز در بازار کریپتو معضلات قانونی زیادی دیده می شود. به همین خاطر نیز کمیسیون مالی اتحادیه اروپا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده در این زمینه پیش قدم شدند. این ارگانها قصد دارند به بازار ارزهای دیجیتال سر و شکل قانونی دهند. در کشور های دیگر مانند برزیل نیز این اتفاق در حال وقوع است.

در این رابطه قانون گذاران برزیلی تصمیم گرفته اند لایحه جدیدی را برای بازار کریپتو در این کشور به مجلس نمایندگان برزیل ارائه کنند. ابتدا در این لایحه تصویب شده است که ارزهای دیجیتال را به عنوان “داراییهای مالی” بشناسد. سپس، مقرر شد از این پس سود حاصل از نوسانات قیمت داراییهای ارز دیجیتال در برابر ارز فیات برزیل و همچنین نوسانات نرخ ارزهایی مانند دلار شامل مالیات بشود. هدف از این قانون افزایش مالیات بر دارایی های دیجیتال است.

کنگره برزیل و تعیین مالیات بر سود کریپتو

این لایحه که با اکثریت آرا در کنگره برزیل به تصویب رسید. دراین لایحه تاکید شده؛ درآمد های خارج از کشور تا سقف ۱۲۰۰ دلار طبق قوانین جدید از مالیات معاف خواهند بود. آن ها همچنین برای درآمد های تا ۱۰ هزار دلار یک نرخ مالیاتی ۱۵٪ تعیین کردند و برای ارقام بالاتر از این آستانه، مالیات ۲۲.۵ درصد اعمال خواهد شد.

مطابق این قانون جدید، مالیات تنها در صرافی های ارزهای دیجیتال بدون دفاتر مرکزی در برزیل اعمال میشود. با وضع قوانین جدید صرافیهای محلی حمایت بیشتری را حس می کنند زیرا از این پس به عنوان گزینه ای کم هزینه برای سرمایهگذاران تبدیل خواهند شد. در ادامه باید گفت این قانون میتواند فعالیت مبادلات ارز دیجیتال را در سطح ملی گسترش دهد و سرمایه گذاران خارجی را برای ایجاد دفاتر در برزیل ترغیب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *