مطالب روز

هشدار ایالات متحده از سوء استفاده از ارزهای دیجیتال به نفع روسیه

ارزهای دیجیتال در جنگ های اخیر دنیا نقش برجسته ای ایفا می کنند. سوء استفاده از این ارزها با توجه به شرایط مختلف دنیا یکی از راه های تغذیه نظامی ارتش هر کشور به حساب می آیند. در همین خصوص خبری تازه به نقل از مجموعه Crystalblockchain در این باره افشا شده است. طبق این خبر اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه تاکنون، مجموعاً ۲۲۵ میلیون دلار کمک مالی از طریق ارزهای دیجیتال از سراسر جهان دریافت کرده است.

در سوی دیگر میدان روسیه در این مدت تنها ۲ میلیون دلار کمک مالی در جهت پیشبرد اهداف نظامی خود جمع آوری کرده است. گفته می شود عمده کمک ها به اوکراین تتر، اتریوم و بیت کوین بوده است.

عمده ارزهای دیجیتال اهدا شده به اوکراین تتر، اتریوم و بیت کوین بوده است. این گزارش همچنین نشان میدهد که روسیه نیز در این مدت ۲میلیون دلار کمک مالی با ارزهای دیجیتال دریافت کرده است.

واکنش آمریکا به سوء استفاده از ارزهای دیجیتال

این در حالیست که ایالات متحده آمریکا به شدت به شرکت های ارز دیجیتال درخصوص کمک به روسیه هشدار داده است. در همین رابطه والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا، بیانیه ای صادر کرد. او در این بیانیه هشدار داد که دولت آمریکا با هر فرد یا نهادی که تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم ها را تسهیل کند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

والی آدیمو به طور خاص به صرافی های رمزارز اشاره کرد و اظهار داشت؛ ایالات متحده مانع از استفاده بازیگران دولتی. نخبگان. نمایندگان و الیگارش های روسیه از دارایی های دیجیتال برای دور زدن تحریم های بین المللی می شود. این تلاش جمعی بر عزم راسخ جامعه بین الملل بر سوء استفاده احتمالی از ارزهای دیجیتال در دور زدن تحریمها و حمایت از اقدامات بی ثبات کننده تأکید میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *