مطالب روز

کویت و دستور قاطع برای مقابله با ارزهای دیجیتال

کشورهای گوناگون در تلاش هستند تا به نحوی پاسخگوی نیازهای ارز دیجیتال کاربران در کشور خود باشند. امروز از سوی سازمان بازار سرمایه کویت (CMA)، اعلام شد، هرگونه فعالیت مربوط به ارزهای دیجیتال و دارایی های مجازی از این پس در این کشور ممنوع خواهد بود.

سازمان بازار سرمایه کویت (CMA)، قانونگذار اصلی این کشور در امور پولی و مالی است. بیانیه این نهاد اقتصادی ۴ روز پیش (۲۸ جولای) منتشر شد. در این بیانیه به صورت کامل تعامل با این دارایی ها ممنوع اعلام شد.

همچنین سازمان بازار سرمایه کویت از قانون گذاران خواسته تا از صدور هرگونه مجوز برای شرکت های ارائه دهنده دارایی های مجازی امتناع کنند. البته این موسسه چند سازمان را از این امر مستثنی کرده است که عبارتند از : سازمان اوراق بهادار و سایر موسسات مالی تحت نظارت بانک مرکزی کویت که شامل این ممنوعیت ها نخواهند شد.

کویت علیه ارزهای دیجیتال!

به نظر می رسد قوانین جدید کویت به دلیل مبارزه این کشور با پولشویی و تامین مالی تروریسم وضع شده است. خبرنگاران محلی گزارش داده اند این قوانین به دلیل اجرای خواسته های کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) و عمل به بند شماره ۱۵ آنها مبنی بر شناسایی و گزارش تراکنش های مشکوک صادر شده است.

در اطلاعیه که CMA منتشر کرده است ارزهای دیجیتال را غیر قانونی دانسته است. در این گزارش عواقب استفاده از ارزهای دیجیتال را خطرناک دانسته است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: ما به مشتریان خود هشدار داده ایم که استفاده از ارزهای دیجیتال مخاطره آمیز است. این دارایی ها هیچ پشتوانه یا صادرکننده مشخصی ندارند. قیمت آنها همیشه به دلیل تصمیم های خارج از اراده مشتریان در معرض نوسان شدید قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *