مطالب روز

پیش بینی نگران کننده یک کارشناس در رابطه با قیمت بین کوین

هجوم سرمایه گذاران به دنیای کریپتو پس از تایید صندوق های ETF بیت کوین به حدی خوب بود که تنها در ۲۴ ساعت ابتدایی آن حجم معاملات صندوق ها به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید. این اتفاق قیمت بیت کوین را تا ۴۹ هزار دلار نیز بالا برد. اما پس از تنها ۳ روز بازار به آن واکنش منفی نشان داد و ریزش قیمت بیت کوین آغاز شد. یک متخصص سرمایه گذاری در این باره پیش بینی  متفاوتی داشته است.

درست در همین لحظه نرخ بیت کوین پس از ریزش ۱۴ درصدی به ۴۲ هزار دلار رسیده است. این موضوع برخی از سرمایه گذاران تازه وارد را دچار تردید و نگرانی هایی کرده است. پیتر شیف، بروکر سرمایه‌گذاری، نویسنده و صاحب نظر امور مالی آمریکایی در همین رابطه صحبت کرده است.

آقای شیف در حساب پلتفرم اکس خود مطالبی را نوشت که در رسانه های آمریکایی نیز منتشر شده است. این بروکر با تجربه نوشت :  به باور من اگر قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه به کاهش خود ادامه دهد، سرمایه‌گذاران بیت کوین ETF دارایی‌های خود را نگه نخواهند داشت. باید واقع بین بود. بیت کوین از ۴۹ هزار دلار به کمتر از ۴۲ هزار دلار سقوط کرده و این کاهشی حدودا ۱۵ درصدی را نشان می دهد. در صورت تداوم وضعیت باید انتظار داشت اگر کاهش طولانی شود شاهد فروش گسترده ETFهای بیتکوین باشیم.

در سابقه این منتقد قدیمی بیت کوین بد نیست بدانید؛ در سال ۲۰۱۹، مجری شبکه CNBC، جو کرنن (Joe Kernen)، پیش بینی کرده بود که تا ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۹) قیمت بیت کوین به ۵۵ هزار دلار میرسد. پیتر شیف در آن زمان با تمسخر وی گفته بود که بیت کوین هرگز به ۵۰ هزار دلار نمیرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *