مطالب روز

پیامدهای پس از تایید ETFهای بیت کوین چیست؟

همانطور که از طریق رمزپلاس مطلع شدید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) اولین درخواست های صندوق معامله بورسی بیت کوین (ETF) را تایید کرد. حالا بازار و آینده بیت کوین به شکل دیگری پیش خواهد رفت و باید با پیامدهای آن دست و پنجه نرم کند.

جالب است بدانید این درخواست ها به حدود یک دهه قبل باز می گردد. در این تاریخ دوقلوهای کامرون و تیلور وینکلوس برای تشکیل صندوق بیت کوین وینکلوس در سال ۲۰۱۳ میلادی پیشنهاد و درخواست خود را به مدیران وقت آن سازمان ارايه کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار همواره به دلیل نگرانی های فراوانی که در مورد دستکاری بازار و موضوعات کلاهبرداری داشت. به همین دلیل تمام درخواست های ETF نقطهای بیت کوین را رد کرده بود. یکی از اتفاقات بسیار مهم در تغییر عقیده این نهاد دولتی، پیروزی شرکت گری اسکیل در پرونده حقوقی علیه کمیسیون در مرداد ۱۴۰۲ بود.

پیامدهای مالی تایید ETFهای بیت کوین

اما بشنوید از پیامدهای پس از تایید ETFهای بیت کوین که این روزها تیتر یک رسانه های اقتصادی به حساب می آید. آقای الکس تورن از مدیران شرکت گلکسی ریسرچ برآورد جدیدی درمورد میزان سرمایه ورودی به بازار کرده است. طبق این براورد این صندوق های بورسی بیت کوین این پتانسیل را دارند که حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه را وارد بازار کنند. همچنین مدیر صندوق سرمایه گذاری ون اک نیز این اظهارات را تایید می کند. با این وجود اعتقاد دارند اگر بخواهیم یک حداقل را برای ورودی ETFهای بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تخمین بزنیم این عدد در حدود ۲.۵ میلیون دلار خواهد بود.

همچنین شرکت هایی که درخواستشان مورد تایید قرار گرفته است امروز کارمزدهای عملیات خود را اعلام کردند. به عنوان مثال بیت وایز کارمزد ۰.۲۴ درصد کارمزد از مشتریان خود می ستاند. ۲۱شیرز و ون اک هم کارمزدهای ۰.۲۵ درصدی را درنظر دارند. همچنین شرکت بزرگ بلک راک اعلام کرد که کارمزد صندوق بیت کوین این شرکت تا رسیدن ارزش کل صندوق به ۵ میلیارد دلار، ۰.۲ درصد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *