مطالب روز

راهکار نابغه میلیونر برای بیت کوین

ویتالیک بوترین یکی از مهمترین افرادی است که اعتقاد دارد بیت کوین قابلیت های فراوانی دارد که باید بیشتر از آن استفاده شود و  در مصاحبه اخیر خود آربیتروم را به عنوان راه حل آن اعلام کرده است. 

ویتالیک بوترین کیست؟ 

اما ابتدا باید آقای ویتالیک بوترین را بیشتر بشناسیم تا متوجه شویم چرا راهکار ایشان برای تحلیل گران ارزشمند است.

بوترین متولد 31 ژانویه سال 1994 است و تا سن 6 سالگی در یکی از شهرهای حومه مسکو در کشور  روسیه زندگی می کرد. او در سال ۲۰۱۳ طرح ابتدایی رمز ارز اتریوم را نوشت و در نهایت سال ۲۰۱۴ آن را عرضه کرد. امروزه اتریوم یکی از کاملترین و ارکان اساسی ارزهای دیجیتال است. ثروت او چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. 

این جوان روس تبار در صحبت های اخیر خود گفته است بیت کوین برای تبدیل شدن به برنامه ای بیش از یک شبکه پرداخت، به استفاده از راه حل های مقیاس پذیر مثل رولآپ های مبتنی بر دانایی صفر نیاز مبرم دارد.

ویتالیک بوترین برای شرح بهتر منظور خود دو رول آپ آربیتروم و آپتیمیزم را مثال زد که میتوانند روی بیت کوین آزمایش شوند. بوترین همچنین از اوردینال بیت کوین تمجید کرده و گفته است که او فکر میکند اوردینال فرهنگ ساخت گری را به اکوسیستم بیت کوین باز می گرداند. 

آربیتروم چیست و چگونه کار می کند؟

توضیح کوتاه و نسبتا ساده آن این است که شبکه آربیتروم یک راهکار لایه دوم است. روش کار آن به این شکل است که ابتدا تمامی تراکنش ها را جمع و سپس آنها را به صورت برون زنجیرهای اجرا میکند.

 این کار باعث نصف شدن هزینه های تراکنش در شبکه می شود. همچنین  دادههای مربوط به تراکنشها، در اتریوم (لایه اول) ذخیره میشوند. به همین دلیل ناظران میتوانند نتایج را مشاهده کرده و از صحیح بودن آن اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *