مقالات تحلیلی

 دنیای ارزهای دیجیتال تحت نفوذ توئیتراین افراد است!

     توییتر به دور از حاشیه های فعلی بر سر تغییر لوگو توسط ایلان ماسک یک پلتفرم تبادل اطلاعات در هر زمینه ای است. شاید از توییتر بتوان به عنوان بزرگترین کتاب سفید دنیا تعبیر کرد که می توان هرچیزی در آن نوشت و منتشر کرد.

شاخه های گوناگونی از علم، اقتصاد، فرهنگ، صنعت، سرگرمی و … در توییتر برای افراد علاقه مند وجود دارد اما امروز به سراغ رشته تخصصی خودمان کریپتو کارنسی می رویم.

در حوزه ارزهای دیجیتال برخی از کاربران به توییتر معبد کریپتو کارنسی می گویند. آن هم به دلیل حضور افراد تاثیر گذار فراوان و فعال در صنعت اقتصاد دیجیتال که این پلتفرم را تبدیل به پایگاه تبادل اطلاعات در این زمینه کرده اند.

در این مقاله از رمزبلاگ سعی داریم شما را با افرادی آشنا کنیم که بیشترین تاثیر را در این حوزه در توییتر دارند. اشخاص یا اکانت هایی سرشناس یا کمتر شناخته شده که چند وقتی است نامی برای خود دست و پا کرده اند و به عنوان اینفلونسر کریپتویی شناخته می شوند.

این افراد با توجه به نیاز مخاطبان و دنبال کنندگان خود به آن ها خوراک می دهند و از طریق اطلاعات به روز، دانش و اخبار حوزه ارزهای گوناگون، نحوه کسب درآمد و همچنین تحلیل بازار با کاربرانشان در تعامل هستند.

با این مقدمه به سراغ ۱۰ نفر از اشخاصی می رویم که مخاطبان زیادی را در این زمینه به خود جذب کرده اند. این لیست را از نفر دهم آغاز می کنیم و این فرصت را برای شما فراهم کردیم تا سه نفر اول این لیست را پیش از رسیدن به انتهای مقاله حدس بزنید.

۱۰-راجر ور (Roger Ver)

آقای راجر ور از اولین حامیان طلای دیجیتال( بیت کوین) در جهان است و به این ترتیب نیز به او لقب مسیح بیت کوین (Bitcoin Jesus) را داده اند. ایشان سرمایه گذاری زیادی در شرکتهایی مانند کراکن (Kraken) و بیت پی ( Bitpay) انجام داده است که به موجب آن باعث رونق و رشد این صنعت در سال های اولیه شده است. راجر ور با آیدی rogerkver@ در توییتر فعالیت میکند و طی ۱۳ سال فعالیت دائما از ارزهای دیجیتال دفاع کرده است. ایشان ۷۴۵ هزار دنبال کننده دارد.

۹. تیم درپر (TimDraper)

شغل او سرمایه گذاری است. در پروژه های گوناگون از جمله تسلا، اسکایپ و اسپیسایکس اما حوزه تخصصی او بیت کوین است. تیم دریپر اخیرا با پیش بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین در سال ۲۰۲۵ خبرساز شده است. او بنیانگذار شرکت سرمایهگذاری Draper Fisher Jurvetson است. TimDraper@ نام اکانت ایشان است و تا کنون ۲۵۹ هزار نفر نیز حمایت کننده دارد.

۸. وال پاندا (Whale Panda)

وال پاندا را به خاطر شوخی های توییتری و طنز همیشگی او درخصوص ارزهای دیجیتال می شناسند. این اکانت که اطلاعی درخصوص ماهیت گرداننده آن منتشر نشده است، ۲۹۵ هزار علاقه مند دارد و از سال ۲۰۱۳ با ارزهای دیجیتال آشنا شده است. جالب است بدانید whalepanda@ پیش تر در آژانس هواپیمایی فعالیت می کرد و حالا تریدرهای مبتدی درخصوص توسعه فناوری بلاکچین آموزش میدهد که فضای بسیار متفاوتی دارد.

۷. صفحه توییتر کامیلا روسو (Camila Russo)

نفر هفتم این لیست یک دختر جوان از نیویورک است که نویسنده اولین کتاب دنیا در حوزه اتریوم به نام The Infinite Machine است. او که سابقا به عنوان خبرنگار بلومبرگ فعالیت می کرده است حالا به عنوان یک استاد در رابطه با اخبار دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) تولید محتوا می کند . آی دی CamiRusso@ را ۹۳ هزار نفر دنبال می کنند.

۶. سارا ترویانوفسکا (Sara Trojanowska)

کریپتو سارا یا سارا ترویانوفسکا به قول خودش در دنیا عاشق دو چیز است. ۱- کریپتو ۲- ورزش. به نظر می رسد در هردو نیز موفق بوده است. این خانم لهستانی/انگلیسی پیش از حضور در این بازار به عنوان مهندس کشاورزی فعالیت می کرده است و حالا با آی دی AltcoinSara@ یک گروه با ۵۱ هزار عضو تشکیل داده است. سارا در یوتیوب نیز یک چنل به نام Altcoin Buzz Ladies دارد.

۵. صفحه توییتر آدام بک (Adam Back)

آقای آدام بک متخصص کریپتو و از پیشگامان این صنعت در انجام تحقیقات اولیه و پذیرش داراییهای دیجیتال است. آدام بک به الگوریتم اثبات گواه کار و Hashcash شهرت دارد. هرچند او در زمینه سیستم های همتابههمتا و پروتکل های رمزنگاری هم یک متخصص بین المللی به حساب می آید. همچنین ایشان مدیرعامل و همبنیانگذار Blockstream است. شرکت او زیرساختهای ارزی-مالی را بر مبنای بیت کوین ایجاد کرده و بسیاری از مهندسان هستهی BTC در Blockstream استخدام کرده است. ۵۲۵ هزار نفر آیدی adam3us@ را دنبال می کنند.

۴. آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)

 

پادکستر، سخنران و مبلغ مشهور یونانی تبار در توییتر با آی دی aantonop@ تاکنون ۷۶۳ هزار همراه دارد. آنتونوپولوس در پادکست نام آشنای خود به نام Let’s Talk Bitcoin طیف گسترده ای از موضوعات کریپتویی را با مهمان های خود به بحث می گذارد. ادعا می کند تخصص او از سال ۲۰۱۲ بهطور ویژه بر بیت کوین است. ایشان همچنین او کتاب Mastering Bitcoin را نوشته که یکی از کتب مرجع برای درک جنبهی فنی بیت کوین است. گفتنیست او در یوتیوب نیز فعالیت دارد.

۳. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

نابغه ریاضیات و از رهبران افسانه ای دنیای ارزهای دیجیتال که ترکیبی از هوش و تخصص است. بنیانگذار شبکه اتریوم و مجله بیت کوین در سال ۲۰۱۱ است. ویتالیک در زمینه توسعه بلاکچین یک نابغه منحصر به فرد است و قریب به ۵ میلیون نفر به ایده های او باور دارند. آی دی او VitalikButerin@ است. این ریاضی دان روس تبار، رشد یافته کشور کانادا است. برای شناخت بهتر او به زودی در یک مقاله جداگانه مفصل به این شخص می پردازیم.

۲. چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

 

به کرات اسم او را اخیرا شنیده اید. یکی از اشخاصی که به تنهایی برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ایستاده است. مدیرعامل بایننس (بزرگترین صرافی دیجیتال دنیا) است و تحت مدیریت او ارز بایننس کوین (BNB) و شبکهی BNB Chain به دنیا عرضه شد. او با نام مستعار CZ نیز شناخته می شود و آیدی توییتری او cz_binance@ است که ۸.۵ میلیون نفر به آن اعتماد کرده اند.

۱. صفحه توییتر ایلان ماسک (Elon Musk)

 

قابل پیش بینی بود؟ طرفدارانش به او عالیجناب ایلان ماسک می گویند. او ثروتمند، قدرتمند، باهوش و تاثیر گذار است. رهبر پروژه های بزرگ دنیای امروز و آینده ماست. مالک اسپیس ایکس، توییتر، تسلا و استارلینک برای معرفی نیاز به نوشتن ندارد. او ۱۴۴ میلیون نفر دنبال کننده واقعی دارد و تنها کسی است که می تواند تنها با یک توییت چندخطی بازار کریپتو را به آتش بکشد. آی دی او elonmusk@ است.

در پایان باید اذعان داشت با توجه به نوظهور بودن صنعت کریپتو کارنسی، بهتر است به صورت روزمره اطلاعات خود را بالاتر ببریم. دانش و تخصص در هر زمینه ای می تواند سعادت را برای ما به ارمغان بیاورد. پس بهتر است با مطالعه نظرات اشخاصی که در این زمینه متخصص به حساب می آید و با تکیه بر قدرت استدلال خودمان راه خود را در این بازار هموار کنیم. امیدواریم این مقاله در جهت آگاهی بیشتر شما راهگشا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *