مطالب روز

درخواست شرکت سونی برای ایجاد NFT در حوزه گیم

شرکت بزرگ سونی، تولید کننده کنسول های پرطرفدار بازی «پلی استیشن»، اخیرا درخواستی را برای ایجاد حق امتیاز به منظور استفاده از NFTها در دنیای بازی های رایانه ای به ثبت رسانده است. این درخواست جدیدا منتشر شده است. اما در واقع سال ۲۰۲۱ تنظیم شده است. در متن این درخواست آمده است با ایجاد انتقال و هولد NFT برای گیمرها در بازی ها و حتی کنسولهای مختلف در ایالات متحده یکی از اهداف بلند پروازانه این شرکت محقق خواهد شد.

در متن این درخواست آمده است قابلیت های فراوانی از بازی مانند لباسها، آواتار ها و سلاح های درون آن را می توان شامل این موضوع داست. همچنین این دارایی می تواند در نسل های گوناگون و حتی به کنسول های دیگر و تکنولوژی های دیگر هم قابل انتقال باشد. به عنوان مثال میتوان این دارایی ها را از پلی استیشن به ایکس باکس یا دستگاههای واقعیت مجازی (VR) انتقال داد.

ادغام NFTها و تکنولوژیهای وب ۳ با دنیای گیمینگ، یکی از موضوعات مورد انتظار برای حوزه گیم بوده است. این موضوع تاجایی پیش رفته است جایی که برخی اعتقاد دارند این همکاری ها باعث می شود گیمرها کنترل بیشتری روی داراییهای خود داشته باشند. هرچند افرادی که دور از فضای گیمینگ هستند بابت کلاهبرداری ها و اسکم های صنعت NFT، ابراز نگرانی می کنند.

بد نیست بدانید شرکت سونی در رسته پلی استیشن خود بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. این اقدام قطعا موجب رشد بازار NFT خواهد شد. همچنین پیشتر ناشران بزرگ بازی مثل «یوبیسافت Ubisoft» و «اسکوئر انیکس Square Enix» برای حضور در حوزه ان اف تی ها تلاش کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *