مطالب روز

بلاکچین برای تایید ناسا به ماه می رود

اداره کل ملی و فضانوردی آمریکا ناسا (NASA) با همکاری لون استارت تصمیم گرفتند محموله ای حاوی مکعب داده را در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ به ماه ارسال کنند. گفتنی است این مکعب شامل اطلاعات و داده هایی است که با استفاده از تکنولوژی محبوب بلاکچین تایید می کنند که این بسته بر ماه فرود آمده است.

در صورت اجرای دقیق این برنامه، تکنولوژی بلاکچین مهر تاییدی جاودانه بدون امکان تغییر برا این موضوع می زند که انسان ها به ماه فرود آمده اند. اداره ناسا، قرار است ماموریت فضانوردی دوم خود با نام آرتمیس ۳ را در سال ۲۰۲۵ اجرا کند.

بدین سان تکنولوژی بلاکچین به عنوان یک سیستم برای تایید این موضوع مهم و تاریخی مورد استفاده قرار میگیرد. تا اطمینان حاصل شود که انسان ها حقیقتا بر روی ماه فرود آمده اند. موضوعی که همواره توسط برخی از افراد انکار شده است. حتی فیلم های فرود انسان بر ماه را ساخته و پرداخته استودیوهای فیلم سازی آمریکا می دانند.

برنامه ناسا برای برای پرتاب آرتمیس

مطابق برنامه تعیین شده در نوامبر ۲۰۲۴ آرتیمیس ۲ به فضا پرتاب شود. در این ماموریت چهار فضانورد زمین را ترک خواهند کرد. دور ماه میچرخند و سپس به زمین باز میگردند. این آخرین مرحله آزمایشی پیش از فرود کامل انسان ها برماه است. در واقع آرتمیس ۲ قرار است آخرین مرحله آزمایشی قبل از این باشد که دولت آمریکا باردیگر انسان ها را روی سطح ماه بفرستد.

بد نیست بدانید با توجه به ویژگی غیرقابل تغییر تکنولوژی بلاکچین، فضانوردانی که در آینده بر روی ماه فرود می آیند. میتوانند از اطلاعات نگه داری شده در مکعب داده بلاکچین برای بررسی کامل ماه استفاده کنند.

حتی ارتباط فضانوردان با محیط ماه از طریق بلاکچین تایید میشود. این بهترین راه برای حل هرگونه شک و شبه یا نظریه توطئه مربوط با عدم فرود بر روی ماه است. در واقع بلاکچین کمک می کند تا شاهد افزایش شفافیت و قابلیت اثبات واقعیت های بعضا علمی در حوزه های گوناگون مانند آنچه برای ناسا اتفاق افتاده است باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *