مطالب روز

اتهام سنگین فساد مالی به والدین مدیرعامل بازداشتی صرافی ورشکسته

ورشکستگی صرافی بزرگ FTX در آبانماه سال ۱۴۰۱ که ارزه بر اندام بازار ارزهای دیجیتال انداخت. پس از آن حواشی فراوانی کماکان در محاکم قضایی و جراید راجع به پشت پرده این غول حالا بر زمین نشسته کریپتو به گوش می رسد. در این باره اتهام جدیدی متوجه والدین سم بنکمن شده است.

در این باره اخیرا اخباری که در این رابطه منتشر شده است. درآخرین خبر نمایندگان حقوقی، صرافی اف تی ایکس (FTX) والدین سم بنکمن فرید( مدیرعامل تحت بازداشت سابق این مجموعه) را متهم کرد که از موقعیت خود در شرکت برای به دست آوردن میلیونها دلار ثروت غیرقانونی استفاده کرده اند. در کیفرخواست این شرکت ادعا شده والدین بنکمن فرید در ورشکستگی شرکت نیز نقش کلیدی ایفا کرده اند.

جالب است بدانید جوزف بنکمن و باربارا فرید، هر دو از اساتید رشته حقوق دانشگاه استنفورد هستند. حالا باید درد دادگاه پاسخگوی اتهام خود باشند. ادعای دخالت والدین بنکمن فرید در برنامههای صرافی اف تی ایکس از مدتها پیش تحت عنوان شایعه به گوش می رسید. شاکیان پرونده ادعا میکنند که برخلاف اظهارات قبلی سم بنکمن فرید، والدین او از زمان آغاز به کار شرکت در جریان تمام امور تجاری قرار داشته اند.

اتهام برای والدین سم!

در لایحه تقدیمی آمده است که جوزف بنکمن نقش کلیدی در اتخاذ تصمیمات صرافی FTX داشته است. او عملا نقش یک مدیر ارشد را ایفا کرده است. هرچند این ادعا دور از واقعیت نیست زیرا ایشان در دورهای عهده دار نقش های اجرایی در تیم مدیریتFTX بوده است.

در این رابطه نام مادر مدیرعامل این مجموعه نیز در میان است. خانم باربارا فرید، یکی از بنیانگذاران مایند دِ گپ (Mind the Gap) نیز به عنوان تسهیلگر در شرکت برای روانه کردن کمک های مالی به کارزارهای سیاسی استفاده کرده است. مایند دِ گپ، یک کمیته سیاسی چپی است که به کمپین نامزدهای حزب دموکرات در انتخابهای مختلف آمریکا کمک مالی میکند.

گفتنیست روز ۳ اکتبر (۱۱ مهر) در دادگاه منطقهای ناحیه منهتن نیویورک دادگاه سم بنکمن فرید برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *