مطالب روز

روسیه روبل دیجیتال را زودتر رونمایی می کند؟

در پی تحریم های پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، گفته می شود سران این کشور در پی تغییر برخی سیاست های خود در حوزه های مختلف هستند. یکی از این موارد در خصوص روبل دیجیتال (CBDC) است. پیشتر بانک مرکزی روسیه وعده داده بود در سال ۲۰۲۵ از این ارز دیجیتال رونمایی خواهد کرد. اما به نظر می رسد متولیان سیستم مالی روسیه در تلاش هستند تا آن را هرچه سریعتر آن را در دسترس مردم این کشور قرار دهند.

روز گذشته از مسکو خبر رسید بزرگترین بانک های این کشور تمایل خود را برای همکاری با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرده اند. این موضوع ممکن است کمک کند تا روبل دیجیتال در سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

اقدامات روسیه برای معرفی روبل دیجیتال

در این بین یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی روسیه برنامه ریزی برای یکپارچه سازی ارز دیجیتال ملی این کشور با سیستمهای پرداخت در سایر کشورهاست.
خانم الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اقدامات ایت سازمان برای معرفی روبل دیجیتال را اعلام کرد. این بانک در حال بررسی حالات مختلف همگام سازی با سایر سیستم های ارز دیجیتال بانک مرکزی برای انجام پرداختها و تسویه حساب های بین المللی است.

ایشان در صحبت هایی خود از دو احتمال سخن به میان آورده است: ما ۲ گزینه اجرایی داریم. اول اینکه تعامل بین پلتفرم ما و پلتفرم ارز دیجیتال یک کشور دیگر اجرایی شود. روش دوم ایجاد یک مرکز تسویه حساب مشترک است که پلتفرم های ارز دیجیتال بتوانند به آن متصل شوند.

با توجه به این اظهارات، خبرگزاری دولتی روسیه گزارشی منتشر کرده است. این گزارش خبر داده مقامات اقتصادی مسکو در پی مذاکره با کشورهای هم پیمان خود است. همچنین تعامل با شرکای تجاری مهمشان برای قدرت بخشیدن به این سیستم و روبل دیجیتال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *