مطالب روز

اموال الکس ماشینسکی توقیف شد

بنا به گزارش رسانه های حوزه کریپتو ، تمام اموال آقای الکس ماشینسکی، مدیر عامل سابق پلتفرم وامدهی سلسیوس (Celsius) به دستور وزارت دادگستری آمریکا توقیف شد. ماشینسکی که صبح روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر) توسط پلیس فدرال دستگیر شده بود. وی با اتهام های مدنی و کیفری جدی دست به گریبان است.

بخشی از تحقیقات کیفری که از سوی وزارت دادگستری آمریکا برعلیه الکس ماشینسکی در حال انجام است. این تحقیقات بنا به تصمیم دادگاه با فوریت بیشتری پیگیری می شود.

بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا، قاضی دادگاه منطقهای ناحیه نیویورک روز چهارشنبه درخواست لغو قرار منع تعقیب مدیرعامل سابق سلسیوس را صادر کرد. او همچنبن دستور به توقیف اموال او برای پرداخت بدهی های معوقه داد. در میان اموال مدیرعامل سابق سلسیوس چندین حساب بانکی و یک ملک در ایالت تگزاس نیز توقیف شدند.

در پی این حکم دادگاه ، وزارت دادگستری حسابهای ماشینسکی در بانک های گلدمن ساکس و مریل لینچ که به نام شرکت هولدینگ بودند را توقیف کرد. پیشتر نیز، حساب های دیگری در بانک های فرست ریپابلیک و سوفای سکیورتیز که به نام خود ماشینسکی بودند نیز توقیف شدند.

حکم توقیف اموال شامل شامل خانه لوکس او که با همسرش در سال ۲۰۲۱ در ایالت تگزاس خریداری کرده بود نیز میشد. بنا به برخی گزارش های ارزش این ملک در حدود ۷ میلیون دلار است. این منزل شخصی از بیش از ۱ سال قبل، همزمان با دورهای که  سلسیوس اعلام ورشکستگی کر. در فهرستهای فروش املاک و مستغلات قرار گرفته بود.

بد نیست بدانید کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز در زمان دستگیری ماشینسکی پرونده های مدنی را برعلیه او تشکیل دادند. به عنوان مثال کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نیز جریمه سنگین ۴.۶ میلیارد دلاری را برای پلتفرم وامدهی سلسیوس در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *