مطالب روز

انتقادها از بوترین در پی هک حساب کاربری او

بر اساس مشاهادات و گزارش های منتشر شده به نظر می رسد حساب پلتفرم اکس (X) متعلق به ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم هک شده است. هکر ها با رخنه با حساب کاربری با ارزش بوترین با میلیون ها دنبال کننده از این حساب کاربری یک پست با لینک مخرب منتشر کردند.

تنها در چند ساعت موفق به سرقت صدها هزار دلار ارز دیجیتال از آدرس های کیف پول کاربران شدند. محتوای این لینک مخربی که هکرها در حساب کاربری ویتالیک بوترین بارگزاری کرده بودند، به این شکل بود که آنها از قول هم بنیانگذار اتریوم اظهار کرده بودند که قرار است یک مجموعه NFT یادبود برای رویداد پروتودنک شاردینگ اتریوم به صورت رایگان به کاربران توزیع شود. در این پیام اعلام شد با کلیک بر این لینک می توانند از ظرفیت محدود در آن استفاده کنند.

کارشناس امنیتی مشهور بلاکچین به نام ZachXBT، این یورش فیشینگ را تأیید کرد. او گفت که متاسفانه هکرها بیش از ۶۹۳ هزار دلار دارایی دیجیتال از کیف پول های کاربران برداشته اند. پس از این حساب اکس بوترین از دسترس او خارج شد. پس از آن پدرش این نابغه دنیای کریپتو، آقای دیمیتری بوترین با انتشار متنی اعلام کرد که حساب پسرش هک شده است.
ایشان در این باره گفت: کاربران باید پست آخر پسرش را ندیده بگیرند. چرا که حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی هک شده است. این درحالی است که حساب کاربری بوترین تنها چند ساعت بعد دوباره از دست هکرها خارج شد. کارشناسان اعتقاد دارند این موضوع آسیب جدی به شهرت بوترین و بازار ارزهای دیجیتال وارد کرد.

در پی این اتفاق برخی کابران ضمن انتقاد از ویتالی بوترین، او را متهم به عدم رعایت پروتکل های امنیتی کردند. این کاربران این نابغه ارزهای دیجیتال را مسئول لطمه مالی وارد شده به دنبال کنندگان حساب توئیترش دانستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *