مطالب روز

سرقت ۸۸۰ هزار دلاری از متامسک

شاید بزرگترین دشمن صنعت ارزهای دیجیتال را بتوان هک یا سرقت های اینترنتی نام برد. این سرقت ها که ضرر جبران ناپذیری به اعتماد کاربران و سرمایه گذاران وارد می کند.

علیرغم پروتکل های حفاظتی گوناگون توسط شرکت های امنیتی کماکان راهی برا مقابله کامل با این حملات سایبری یافت نشده است. یکی از افراد سرشناس در روزهای گرفتار این اتفاقات شده است. آقای مارک کوبان (Mark Cuban) مالک ثروتمند و سرشناس باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس بخش بزرگی از دارایی های دیجیتال خود را از دست داده است. این ابر ثروتمند از دوست داران ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

ایشان هم به صف قربانیان حملات فیشینگ هکرهای ارز دیجیتال اضافه شده است. بنا به اخباری که تایید شده است، روز گذشته از کیف پول متامسک (MetaMask) او بیش از ۸۸۰ هزار دلار رمزارز به سرقت رفته است.

این در حالی است که آدرس کیف پول او تقریبا به مدت ۶ ماه غیرفعال بود، خروج ناگهانی این حجم از دارایی دیجیتال کاملا مشکوک به نظر می آمد. این اتفاق موجب شد تا کارگاهان حوزه کریپتو واکنش نشان دهند.

تنها در زمان حدود ۱۰ دقیقه، ارزهای دیجیتال گوناگونی مانند یو اس دی کوین (USDC)، تتر و اترِ استیک در لیدو از کیف پول آقای کوبان خارج شده بودند. پس از این تراکنش، ۲ میلیون دلار یو اس دی کوین دیگر نیز به کیف پول صرافی کوین بیس منتقل شده بودند.

سرقت چگونه رخ داد؟

آقای مارک کوبان در این رابطه ضمن ابراز عصبانیت از وضعیت موجود اعلام کرد: حتما نسخه های از متامسک را دانلود کرده ام که در آن چیزهای افتضاحی (بدافزار) وجود داشته است. این کاملا نا امید کننده است. متامسک چند بار هنگ کرد و کارم متوقف ماند. سپس من NFTهای خودم را در پلتفرم اوپن سی قفل کردم. تمام ارزهای دیجیتال پالیگانم را هم به حسابم منتقل کردم.

بنا به تحلیل شرکت های امنیت بلاک چین هکرها و کلاهبرداران با ساخت نسخه تقلبی از اپ ها مانند کیف پول متامسک تلاش می کنند کاربران ارز دیجیتال را فریب دهند. به این ترتیب با سرقت کلیدهای خصوصی و عبارتهای بازیابی افراد حساب آن ها را خالی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *