مطالب روز

عمان به دنبال جایگاه خود در بازارهای جهانی کریپتو

کشور عربی عمان به مانند یکی دیگر از کشورهای سنتی که اقتصاد بر پایه نفت دارد شناخته می شود. پادشاه نشین عمان با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن، مرز مشترک دارد. همچنین در حوزه نفت و بازارهای وابسته، عمان ششمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان به حساب می آید.

اما این کشور در دو سال اخیر سرمایه گذاری های چشمگیر در حوزه ارزهای دیجیتال داشته است. این کشور پادشاهی با تصمیمات مناسب نشان داده است که قصد ورود جدی به این صنعت را دارد. به نظر می رسد عمان تمرکز خود را به استخراج بیت کوین در جهان معطوف کرده است. گفتنی است از ماه سپتامبر ۲۰۲۳، کشور عمان تقریباً ۲۰ مگاوات ظرفیت معدنی در حال بهره برداری دارد. این شامل پروژه های آزمایشی Exahertz و Green Data City، به ترتیب ۱۱ مگاوات و ۱.۲ مگاوات، است. پیش بینی می شود عمان به زودی به قطب استخراج بیت کوین تبدیل شود.

بنا به اظهارات ملرود، متخصص استخراج بیت کوین، زیرساختهای بی نظیری در این کشور فراهم شده است. با این زیر ساخت در کشور عمان، تا پایان سال ۲۰۲۳، کل هش ریت عمان میتواند به ۴ EH/s برسد که ۰.۹ درصد از شبکه استخراج بیت کوین خواهد بود.

دولت این کشور در تلاش است تا خود را در منطقه و صحنه بین المللی به عنوان یک کشور دوستدار ارزهای دیجیتال معرفی کند. در همین رابطه شیخ منصور بن طالب بن علی الحنائی، رئیس سازمان مقررات خدمات عمومی عمان، در رابطه با تصمیم کشورش برای ایجاد تأسیسات استخراج بیت کوین خصوصی، می گوید: این تصمیم با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد سنتی ما ، ادغام فناوری های مدرن و در عین حال، حمایت از تعهدمان به شیوه های اخلاقی و پایدار، گرفته شده است. ما در تلاش هستیم تا با ایجاد بستر مناسب جایگاه کشور خودمان را در دنیا به عنوان یک سرزمین با فرصت های نوین تثبیت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *