مطالب روز

جدیدترین گزارش در رابطه با هک میکسین

مطابق آخرین گزارشی که در رابطه با هک روزهای گذشته و متعاقبا اطلاعیه منتشر شده در رسانه ها منتشر شده است، شبکه میکسین (Mixin Network)، یک پروتکل دیفای از کشور هنگ کنگ با تأیید حمله هکری اخیر که منجر به از دست رفتن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار شد، اعلام کرد که تمامی خدمات واریز و برداشت را تا چندروز آینده به حالت تعلیق در خواهد آورد.

چندی پیش شرکت امنیت بلاکچین اسلومیست (SlowMist) گزارش این حمله هکری را منتشر کرده بود.
مطابق بیانیهای که تیم پروتکل میکسین منتشر کرد، هکرها در حمله اخیر پایگاه داده خدمات ابری این پروتکل دیفای را در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ هدف قرار داده بودند.

این حفره امنیتی موجب شد تا ارزهای دیجیتال شبکه اصلی به سرقت برود. تمام دارایی هایی که به سرقت رفتهاند حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده میشوند.

شبکه میکسین ارائه کننده کیف پول دیجیتال است که هماکنون از ۴۹ شبکه بلاکچین عمومی پشتیبانی میکند. ارزش خالص دارایی این پروتکل بیش از ۱ میلیارد دلار است. این شرکت اعلام داشته که این خدمات پس از بررسی گسترده مشکلات امنیتی و رفع ایرادات فنی باردیگر به حالت عادی بازخواهند گشت. در همین حال، تعطیلی موقت خدمات روی انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه اصلی اثری خواهد داشت.

منتقدان تاکید داشتند، آسیب پذیری امنیتی این شبکه به دلیل اتکای این پروتکل به یک پایگاه داده متمرکز سو میگیرد، با وجود اینکه خود پلتفرم غیرمتمرکز است. پس از انتشار اخبار حمله هکری به این پروتکل، توکن بومی این شبکه، میکسین (XIN) فشار فروش مضاعفی را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال میکسین ۱۹۳.۶۱ دلار است. ارزش بازار توکن میکسین نیز ۱۱۸ میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *