مطالب روز

هنگ کنگ با همکاری اینترپل به دنبال دستگیری کلاه بردار ارزهای دیجیتال

از هنگ کنگ خبر رسیده، مدیر صرافی رمزارزی ورشکسته JPEX، در حال فرار از دست مقامات این کشور است و احتمال میرود که در استرالیا پنهان شده باشد. پلیس هنگ کنگ قصد دارد با همکاری اینترپل، مغز متفکر کلاهبرداری راگ پول (Rug Pull) را دستگیر کند.

این اتفاقات در پی دستگیری اخیر ۱۲ فرد مرتبط با صرافی JPEX صورت گرفت. این کلاهبرداری منجر به زیان ۱۸۰ میلیون دلاری سرمایه گذاران شد. این حجم ملی این کلاه برداری را به عنوان جدی ترین پرونده کلاهبرداری مالی در تاریخ هنگ کنگ به ثبت رسانید.

در میان افرادی که دستگیر و بازجویی شدند افراد سرشناسی قرار دارند. از این میان میتوان به جوزف لام چوک، چهره تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی، چان وینگ-یی و چو کا-فای یوتیوبرها و کارمندان شرکت پشتیبانی فنی JPEX اشاره داشت.

پلیس این کشور از افراد سرشناس، منجمله جولیان چونگ چی لام، ژاکلین چنگ سه-مین و کلمنت چان تینگ بونگ که در فعالیت های تبلیغاتی این صرافی شرکت داشتند، بازجویی کرد.

مقامات امنیتی موفق شدند برخی از ارزهای دیجیتال و دارایی های مرتبط با این کلاهبرداری را مسدود کنند. اما تلاشها برای بازیابی وجوه سرقت شده ادامه دارد.

بد نیست بدانید پلیس هنگ کنگ به دنبال همکاری با اینترپل است. این نیروی امنیتی با صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال برای ردیابی و بازگرداندن دارایی ها در ارتباط خواهد بود.

پیامد این حادثه برای صنعت ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ بسیار تاسف برانگیز است. به احتمال فراوان کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ نظارت ها و اجرای مقررات جدید بر کریپتو را تشدید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *