مطالب روز

الزام کاربران کریپتو به افشا و گزارش اطلاعات مالی

دولت ایالات متحده آمریکا به شد در تلاش هستند تا با ایجاد قوانین جدید برای صنعت کریپتو، این بازار را از آشقتگی خارج کنند و به سرمایه گذاری های کاربران سر و شکل منظمی دهند. به این ترتیب لایحه قوانینی آماده شده است تا در صورت تصویب در کمیته های تخصصی کنگره آمریکا تبدیل به قانون شود. یکی از بندهای پیشنهادی لایحه قانون جدید ایالات متحده، مردم را ملزم به افشا و گزارش اطلاعات مالی می کند. .

مطابق این بند شهروندانی که ۱۰ هزار دلار یا بیشتر مبالغ ارز دیجیتال دریافت میکنند موظف هستند که تراکنش و اطلاعات شناسایی شخصی (PII) فرستنده را به دولت گزارش دهند.

بند افشا و گزارش اطلاعات مالی مخالفان سر سختی هم دارد که اعتقاد دارند کنترل نهاد های دولتی بر بازار بیش از اندازه خواهد شد و این خلاف عرف بازار آزاد است. به عنوان مثال، اندیشکده کوین سنتر از اولین مخالفان این بند بود و دلایل خود را به این شرح توضیح داده است؛
اولین ایراد وارده این است که الزامات جدید جزئیات زیادی را در اختیار دولت قرار میدهد. دوم آنکه سایر تراکنش هایی را که احتمالا شخص به دلیل ماهیت ناشناس بودن ارز دیجیتال انجام داده را آشکار میکند.

چه کسانی باید اطلاعات مالی خود را افشا کنند؟

طبق این لایحه افرادی که  پرداخت های حوزه ارز دیجیتال آن ها به ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار می شود آن را گزارش کنند. این بدان معناست بخش زیادی از فعالان حوزه رمز ارز مشمول این قانون خواهند شد.

به همین دلیل کوین سنتر هفته گذشته در کنتاکی آمریکا به این لایحه اعتراض رسمی کرد که البته از سوی قاضی رد شد. در پی این اعتراضات آقای پاتریک مک هنری (Patrick McHenry)، رییس بخش خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با این لایحه گفت:

این لحظهای مهم برای جایگاه آمریکا به عنوان رهبری جهانی در نوآوری و پذیرش فناوری است. داراییهای دیجیتال سیستم مالی کل دنیا را متحول خواهد کرد. با بلاکچین، می توان به توسعه نسل بعد اینترنت کمک کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *