مطالب روز

بیت کوین وارث تاج و تخت دلار

احتمالا اگر اندکی به اقتصاد یا مطالعات آزاد در این زمینه علاقه مند باشید نام رابرت کیوساکی به گوشتان خورده. نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی پول». 

 

کیوساکی چندی پیش نسبت به آینده دلار به عنوان ارز استاندارد دنیای امروزی هشدار داده بود و توصیه کرده بود بهتر است افراد به جای سرمایه گذاری دلاری به طلا، نقره و بیت کوین روی بیاورند. اما تا چه اندازه این صحبت ها مبنای درستی دارد؟ 

 

تحلیلگران در بررسی روند ارزش گذاری دلار در ۶۰ سال اخیر از افت وحشتناک واحد پولی ایالات متحده آمریکا پرده برداشتند. بیش از نیم قرن است که قدرت خرید دلار در حال کاهش است روند نزولی را در پیش گرفته است. امتیاز دلار از  ۳۰۰ در حدود ۶۰ سال پیش، امروز به عدد۳۲ رسیده است. اما در سوی دیگر میدان بیت کوین از تقریبا ۱۳ سال پیش تا کنون مسیر بلعکس دلار را طی کرده است و از عدد ۳۱ در سال ۲۰۱۰ خود را تا امتیاز ۲۵۵ بالا کشیده است.

درحالی که دنیای امروز ما لحظه به لحظه در حال تغییر و به روز شدن است احتمالا موج تغیرات به سیستم سنتی مالی هم نفوذ خواهد کرد تارقیب قدرتمند و تازه نفس دلار را به جایگاه والاتری هدایت کند و به سلطه ۶ دهه ای دلار پایان دهد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *