مطالب روز

مایکرو استراتژی دیگر بزرگترین هوادر بیت کوین نیست!

درحالی که همواره از ابرشرکت سرمایه گذاری مایکرو استراتژی (MicroStrategy) به عنوان بزرگترین هولدر بیت کوین در سالیان اخیر نام برده می شد، بنا به گزارش رسانه های فعال در حوزه رمزارزها، این شرکت این عنوان را از دست داده است.

در واقع روز گذشته مجموع ETF های اسپات بیت کوین، حدود ۵٬۰۰۰ سکه دیگر را به مجموع دارایی های خود اضافه کردند. به این ترتیب با بیش از ۱۹۲۰۰ سکه بیت کوین گوی رقابت را از مایکرواستراتژی بربایند. نکته قابل توجه این تعداد این است که این آمار بدون احتساب تراست گریاسکیل به این عدد رسیده است.

بد نیست بدانید صندوق های ETF حدود یک ماه است که به بازار عرضه شدهاند. بر اساس داده های بلومبرگ، ارزش سرمایه ورودی به آنها در روز چهارشنبه بیش از یک میلیارد دلار بوده است. در مجموع این صندوق ها حدود ۲۰۰ سکه بیش از مایکرواستراتژی در اختیار دارد.

در رابطه با شرکت گری اسکیل نیز باید گفت، این صندوق نیز کار خود را با حدود ۶۳۵۰۰۰ بیت کوین بهعنوان یک ETF اسپات آغاز کرد و در حال حاضر اندکی کمی از ۴۷۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد.

مایکرو استراتژی در پی این خبر با اندکی ریزش سهام روبرو شد. این شرکت تاکنون واکنشی به این موضوع نداشته است. اما این احتمال وجود دارد که تغییراتی در سیاست های آتی این مجموعه سرمایه گذاری قدرتمند را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *