مطالب روز

کشف ۳۲۶ بیت کوین خفته پس از ۱۱ سال

بنا به اطلاعات به دست آمده روز گذشته سه آدرس غیرفعال بیت کوین که در ژانویه ۲۰۱۲ ایجاد شدهاند پس از ۱۱ سال بیدار شده اند. این کیف پول ها مجموعا حاوی 326 بیت کوین خفته است.

دو انتقال اول از این کیف پول هایی که پس از ۱۱ سال بیدار شدند در مجموع ۳۲۶ بیت کوین را جا به جا کرد. در آدرس اول ۱۴۶ BTC جا به جا شد و سپس آدرس بعدی ۲۲ بیت کوین ارسال کرد. هر دوی این تراکنشها در ارتفاع بلاک ۸۰۷۸۵۲ تایید شد. ارزش کل آن رقمی در حدود ۸.۶ میلیون دلار است.

چندی پیش گزارشی در رسانه ها منتشر شده مبنی بر اینکه در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۹۵۷ میلیون دلار بیت کوین خفته شاهد انجام تراکنش بودهاند. بنا به بررسی های دقیق مطالعات بیت کوین، آدرسهای همپوشانی در این سه انتقال آشکار شد که خبر از استفاده مکرر از آدرس می دهد.

به نظر می رسد که این سه تراکنش به احتمال فراوان از یک مالک مشترک سرچشمه گرفته اند. این افشاگری نشان میدهد که تنها در سال ۲۰۲۳، تعداد ۴۲ آدرس بیتکوین غیرفعال از سال ۲۰۱۲ دوباره فعال شدهاند و کوینهای قدیمی خود را جابهجا میکنند که در نوع خود بی سابقه است.

زمانی که دارنده این بیت کوین ها در ابتدا این کوین ها را نگهداری کرد، به قیمت هریک ۶.۳۵ دلار بوده است. در آن زمان، ارزش این دارایی ۲۰۶۷ دلار بود اما امروز همین مقدار با رقم ۸.۶ میلیون دلار معامله می شود. آن هم تنها در ۱۱ سال چنین رشدی را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *