مطالب روز

سرقت 27 میلیون دلاری هکر ها از کوینکس

بر اساس شواهد موجود و با توجه به اعلام منابع بین المللی صرافی بین المللی کوینکس (coinex) مورد حمله هکر ها واقع شده است. با توجه به اعلام رسمی کوینکس به موجب این حمله سرمایه ای به ارزش 27 ملیون دلار از این صرافی خارج شده است.

این خبر از جایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که کوینکس یکی از محبوب ترین صرافی ها در بین کاربران ایرانی است. کوینکس از معدود صرافی هایی است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. این صرافی حتی امکان افتتاح حساب و تایید هویت از طریق پاسپورت ایرانی را نیز فراهم کرده است.

به نظر می رسد در نخستین گام گروهی از کاراگاه های آن چین (unchain) از خروج حجم بالای رمز ارزها از کیف پول گرم کوینکس با خبر شدند.

هکرها چه رمز ارزهایی را سرقت کرده اند؟

بر طبق داده های رسمی هکر های صرافی CoinEx سرقت خود را بر بستر سه شبکه اتریوم، تریون و پالیگان انجام داده اند. مجموعا حدود 27 میلیون دلار ارز دیجیتال مختلف به سرقت رفته است.
طبق اولین براورد ها 18.12 میلیون دلار (اتریوم)، 8.5 میلیون دلار (ترون) و 291 هزار دلار (پالیگان) از کیف پول گرم کوینکس سرقت شده است.
البته مقدار دقیق رمز ارزهای ربوده شده هنوز مشخص نیست و این اعداد در اولین ارزیابی‌ها به دست آمده‌اند.

نشت امنیتی، فاش شدن کلید های خصوصی کوینکس و امکان خرابکاری های داخلی مهمترین دلایل احتمالی برای این هک اعلام شده است. کوینکس احتمال دست داشتن کارکنان رده بالا با داشتن دسترسی های مهم در این اتفاق را رد نکرده است.

صرافی کوینکس با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در توئیتر (X) هک شدن پلتفرمش را تایید کرد. تیم امنیتی کوینکس در این پیام اعلام کرد این برداشت بخش کوچکی از سرمایه های کوینکس را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین کوینک در این توئیت خبر از جبران خسارت های احتمالی کاربران داده است. 

در حال حاضر امکان واریز و برداشت از این پلتفرم غیر فعال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *