مطالب روز

واکنش جامعه کریپتو به اقدام جدید ویتالیک بوترین

وضعیت بازار کریپتو در روزهای اخیر روند کاهشی داشته است. این بازار نوسان های کم رمقی را تجربه کرده است. در این بین نیز روز گذشته خبر رسید آقای ویتالیک بوترین نابغه کریپتو و خالق اتریوم تصمیم به فروش سنگین دارایی های خود گرفته است.

خبر گزاری های اقتصادی در این رابطه گزارش داده اند ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) نابغه دنیای کریپتو امروز تمام توکن های MKR خود را با قیمت ۳۵۵ واحد ETH، به ارزش تقریبی ۵۸۱ هزار دلار به فروش برساند. این تصمیم بوترین بحث هایی را در رابطه با این فروش و چرایی آن به نقل محافل کریپتویی کشاند.

برخی آن را یک تصمیم صرفا اقتصادی برای جا به جایی دارایی ها دانستند. برخی دیگر دلیل آن را به سولانا مربوط دانستند. از نگاه دسته دوم دلیل این فروش را تعریف و تمجید بنیانگذار MakerDAO از بلاک چین سولانا می دانند.

آقای ران کریستنسن، بنیانگذار MakerDAO در آخرین پست  خود در شبکه های اجتماعی، به طور ویژه  از بلاک چین سولانا تمجید کرده بود. فاصله زمانی این صحبت ها تا اقدام به فروش ۵۰۰ توکن MKR از سوی بوترین کوتاه بود. همین موضوع باعث ایجاد حاشیه و شایعه های فراوارن شده است.

ویتالیک بوترین از طریق پروتکل COW این توکن ها را به فروش رسانده است. او از این فروش ۳۵۵ اتر به دست آورد. پس از آن و در اقدام بعدی بوترین، این تعداد اتر را به آدرسی دیگر انتقال داد. بد نیست بدانید آقای بوترین در آپریل ۵ سال قبل (۲۰۱۸) تعداد ۱۰۷۲ توکن MKR را با قیمت ۹۰۳ دلار به ازای هریک توکن، خریداری کرده بود. 

بسیار جالب است که اشاره داشته باشیم، میکر در روزهای اخیر جهش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. به نظر می رسد علت این جهش توسعه های پروتکل و همچنین معرفی ساب دائو در کره جنوبی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *