مطالب روز

انتقال میلیارد دلاری بیت کوین از سوی دولت آمریکا

در بحبوحه افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین در دنیا، اخبار مختلفی از فعالیت نهنگ های ارزهای دیجیتال در دنیا منتشر می شود. یک رسانه اقتصادی در ایالات متحده امروز خبر از یک تراکنش بزرگ منتشر کرد. بر این اساس اطلاعات شبکه بلاکچین نشان دهنده یک انتقال عظیم از سوی دولت آمریکا بوده است. 

این خبر را رسانه خبری آرکام اینتلجنس فاش کرده است. براین اساس این تراکنش در دو کیف پول دولت ایالات متحده که حاوی دارایی های توقیف شده از هکر صرافی بیت فینکس را نگهداری می کردند انجام شده است. این دو کیف پول در روزهای گذشته، حدود یک میلیارد دلار بیت کوین به آدرس هایی ناشناس انتقال داده اند.

همچنین Intelligence Arkham در ادامه گزارش خود خبر از یک کیف پول دیگر فاش کرده است. طبق این خبر دولت ایالات متحده یک کیف پول دیگر حاوی ۹۵۰۰۰ بیت کوین معادل حدود ۶ میلیارد دلار از وجوه توقیف شده هکر بیت فینکس در اختیار دارد. تصمیم گیران دولت ایالات متحده فعلا تصمیمی برای آن نگرفته است.

در واکنش به این خبر سخنگوی اقتصادی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. وی تنها اعلام کرد: به زودی اطلاعات کامل تری منتشر خواهد شد و در اختیار رسانه ها گذاشته خواهد شد.

حدود ۴ ماه پیش بود که خبر رسید دولت آمریکا با توجه به دارایی های توقیف کرده از پرونده های مختلف، به نوعی بزرگترین هولدر بیت کوین در دنیا به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *