مطالب روز

کلاهبرداری با وعده های ایلان ماسک در تیک تاک

اخیرا کلاهبرداران فعالیت مخرب جدیدی را در وبسایت اشتراک ویدئو تیک تاک (TikTok) شکل داده اند. این گروه با حربه اهدای ارز دیجیتال از طرف افراد مشهور به دنبال کلاهبرداری از افراد نا آگاه بودهاند.

بنا به جدیدترین دستیافته های وبسایت بلیپینگ کامپیوتر (BleepingComputer) فعالیت های مخرب در تیک تاک به اوج خود رسیده است. در پی این اتفاق وبسایت مذکور با افشای چند ترفند کلاهبرداری اینترنتی سعی در هشدار دادن به افراد نا آگاه داشته است.

 

ایلان ماسک، تیک تاک و کوین های مجانی

مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی این رسانه، هجوم حساب های کاربری و پست های جعلی بیشتر شده است.این افراد خود را به جای آقای ایلان ماسک، مالک ثروتمند پلتفرم اکس معرفی کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این ویدئوها یک مصاحبه خیالی از ایلان ماسک با شبکه تلویزیونی فاکس آمریکا به چشم می خورد. متاسفانه در این ویدئو از تکنیک قدرتمند دیپفیک هوش مصنوعی استفاده شده است. این موضوع افراد زیادی را فریب داده است که در آن مالک تسلا از اهدای رایگان ارز دیجیتال به کاربران اینترنتی صحبت میکند.

روش معمول در این نوع کلاه برداری ها به این شکل است که فیشینگ پلتفرمهای جعلی اول از کاربران میخواهند وارد سایت شده و ثبت نام کنند. پس از آن یک کد تبلیغاتی که در تیک تاک به اشتراک گذاشته شده بود را وارد کنند. سپس به قربانیان ناآگاه اعلام میشود که با وارد کردن این کد، بیت کوین به کیف پول آنها منتقل می شود. پس از وارد کردن کد حساب آن ها خالی می شود.

با این حال، سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی پیشتر نیز با استفاده از شبکه فیس بوک یا تردز دست به این سرقت ها زده بودند. شرکت امنیت بلاکچین بیوسین (Beosin) گزارش داده بود در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ ۱۱۰ میلیون دلار از طریق حملات فیشینگ و ایجاد حسابهای کاربری جعلی در شبکههای اجتماعی از کاربران به سرقت رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *