مطالب روز

سود میلیارد دلاری بزرگترین استیبل کوین جهان

رمز ارز تتر به عنوان بزرگترین استیبل کوین در جهان، شناخته می شود. با توجه به اتفاقات اخیر در بازار کریپتو کارنسی، بازار این ارز در چندوقت اخیر به اوج خود رسیده است. به این ترتیب افراد تاثیر گذار و تصمیم ساز این استیبل کوین در لیست افراد پر نفوذ و  میلیاردر در دنیای کریپتو کارنسی قرار بگیرند. نشریه اقتصادی فوربس در آخرین گزارش خود اعلام کرد دست کم چهار نفر از اعضای این شرکت حداقل یک میلیارد دلار آمریکا سرمایه دارند.

بر اساس جدیدترین گزارش نشریه اقتصادی فوربس، استیبل کوین تتر(Tether) تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳( ژانویه – فوریه –  مارچ) سود فوق العاده ۱.۵ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. USDT امروز در جایگاهی قرار دارد که بیش از ۵۰ درصد از کل نقدینگی بازار ارز دیجیتال را تشکیل میدهد.

ارزش کل بازار تتر کمی بالاتر از ۹ میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شده است. به این ترتیب مدیر مالی این شرکت آقای جانکارلو دواسینی (Giancarlo Devasini) که بیش از ۴۰ درصد از مالکیت این شرکت را در اختیار دارد. همچنین به عنوان مغز متفکر شرکت در نظر گرفته می‌شود با سرمایه ای درحدود ۴ میلیارد دلار از افراد تاثیر گذار در این حوزه است.

همچنین مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری هر کدام دارای سهام این شرکت به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار هستند. گفتنی است آقای استوارت هوگنر، مشاور روابط عمومی شرکت نیز سهامی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار دارد.

گفتنی است استیبل کوین ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آنها با گذر زمان معمولاً ثابت میماند. یا با دارایی های سنتی مانند دلار پشتیبانی می شوند. در حال حاضر در حدود ۸۴.۲ میلیارد دلار از سکه های تتر در گردش است. با توجه به جمیع این موارد و به دلیل پشتیبانی دلار آمریکا از تتر،  این ارز سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *