مطالب روز

کره جنوبی با یک پروژه جذاب در بازار ارزهای دیجیتال

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که در سه حوزه صنعت، اینترنت و تکنولوژی در سال های اخیر جایگاه والایی برای خود به دست آورده است. ایده های نوین همواره در این کشور جایگاه ویژه ای داشته و دارد. از این رو بازار ارزهای دیجیتال و فرصت های درون آن همیشه با اقبال فراوانی خصوصا در نسل Z در این کشور روبرو بوده است.

مطابق آخرین بررسی ها مردم کره جنوبی علاقه زیادی به رمزارزها دارند. بسیاری از آنها هولدر ارزهای دیجیتال یا معامله گر هستند. به دلیل پذیرش فراوان ارز دیجیتال در این کشور است. این موضوع باعث شده در بین ۱۰ کشور با بیشترین ارزش بازار ارز دیجیتال در جهان باشد. به همین دلیل نیز نمی شود تأثیر این کشور را بر ارزهای دیجیتال نادیده گرفت.

در همین رابطه امروز خبر رسیده است بوسان، دومین شهر بزرگ کره جنوبی، با توسعه یک شبکه بلاکچین عمومی که توانایی ادغام یکپارچه با پلتفرم های بزرگ بلاک چین مانند اتریوم و کاسموس را دارد، در تلاش است تا به یک هاب بلاک چین پیشرفته در منطقه و حتی سطح جهانی هود را معرفی کند.

اهداف بلند پروازانه کره جنوبی

اهداف بلندپروازانه بوسان ایجاد یک پلتفرم یکپارچه در سطح شهر است. این موضوع این امکان را داشته باشد طیف گستردهای از خدمات مبتنی بر بلاک چین را پشتیبانی کند . این اتفاق موجب می شود در نهایت بوسان را به یک شهر بلاک چین پر رونق در کره جنوبی شناسایی کنند.

بد نیست بدانید برای تأمین مالی این ایده بزرگ، شهر بوسان بودجه چشمگیری به ارزش ۱۰۰ میلیارد وون کره (معادل ۷۵ میلیون دلار) تحت صندوق نوآوری بلاک چین (BIF) در نظر گرفته است.

گفتنیست بخش عمده ای از این مبلغ عمدتاً از سرمایهگذاریهای مؤسسات مالی عمومی در بوسان تأمین میشود. تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی برای همکاری در این پروژه به شهرداری بوسان و دولت کرده جنوبی اعلام آمادگی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *