مطالب روز

بازار ارزهای دیجیتال در مشت صرافی هاست

شرکت تجزیه و تحلیل داده کایکو (Kaiko) در یک گزارش جالب توجه نحوه پراکندگی نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال را کاوش کرده است. این پایگاه نتایج آن را منتشر کرد که شامل جزئیات توزیع نقدینگی در صرافی های مختلف در میان نوسانات بازار و پایینترین حجم معاملات است.

در این گزارش از سوی کایکو آماده است بازارهای کریپتویی متمرکز هم مزایا و هم معایبی جدی دارند. این شرکت در تحلیل گزارش خود نوشته است تمرکز میتواند خطر قابل توجهی را برای این صنعت ایجاد کند. برای مثال به سراغ ماجرای ورشکستگی صرافی FTX رفته است.

همچنین این شرکت می گوید طبق استدلالها بسیاری از صرافی های متمرکز فاقد هیچگونه از تضمین های کاربردی برای معامله گران در صورت ورشکستگی یا هک بازار هستند. مضاف بر این، کایکو در گزارشی به بررسی حجم معاملات تجمعی برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) پرداخته است.این بررسی نشان از آن بوده است که تمرکز نقدینگی در طول زمان بیشتر شده است.

بنا به اطلاعات بررسی شده شرکت کایکو در رابطه با تاثیرگذارترین صرافی ها طبق پیش بینی بود. در این لیست بایننس در صدر قرار دارد.
بایننس در سال ۲۰۲۳ با در اختیار داشتن ۳۱.۶٪ از عمق بازار جهانی، رکن اصلی این عرصه را در اختیار دارد. همچنین این صرافی سهم ۶۵.۱٪ از حجم تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است. در پس آن صرافی های اوکی ایکس (OKX)، بیت فینکس (Bitfinex)، کوین بیس (Coinbase)، کو کوین (KuCoin)، کراکن (Kraken) و بای بیت (Bybit) در جایگاه های بعدی قرار دارد.

بد نیست بدانید به طور کلی هشت صرافی برتر مجموعاً ۹۲٪ از عمق بازار و ۸۹٪ از حجم کل معاملات را در اختیار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *