مطالب روز

صرافی ارز دیجیتال بایننس در تنگنای فشارهای دادگستری آمریکا

صرافی ارز دیجیتال بایننس بزرگترین مرکز مبادله کریپتو کارنسی جهان به حساب می آید. این صرافی حجم سرمایه بالایی را درخود ذخیره کردخ است. در روزهای اخیر با تشدید فشارهای وزارت دادگستری آمریکا بر آن ها در کانون اتفاقات مهمی قرار گرفته است.

در پی فشارهای آمریکا بر این صرافی در روزهای گذشته عده ای از مدیران ارشد از شعبه های آسیا-اقیانوسیه و اروپای شرقی صرافی بایننس از سمتهای خود استعفا دادند. همچنین وضعیت مشتریان آن نیز جالب نیست. مشتریان این صرافی نیز موضع همراه با احتیاط بیشتری را در پیش گرفته اند.

در این رابطه بد نیست بدانید صرافی ارز دیجیتال بایننس تصمیمی مبنی بر تعلیق معاملات چند کوین به دلیل افزایش فشارهای نظارتی گرفت.  این موضوع برای این صرافی گران تموم شد.  طبق اخرین تصمیم باینسن معاملات چندین آلت کوین از جمله بییواسدی (BUSD) را موقتا ه حالت تعلیق درآمده است. روزهای اخیر چند نهنگ بازار نیز به تکاپو افتاده و تصمیم گرفته اند سکه های دیجیتال خود را جا به جا کنند.

در همین راستا یک نهنگ ، تنها یک روز پس از افزایش ۲٪ قیمت ارز دیجیتال سینتتیکس ، ۵ میلیون دلار از این توکن را از صرافی بایننس خارج کرد. 

علیرغم این، نهنگ دیگری پس از واریز ۳۷ میلیون دلار به صرافی، ۱۷ میلیون دلار اتریوم از بایننس خارج کرد. 

در سومین انتقال نهنگ سوم نیز ۱۳ میلیون دلار دیگر از ارز دیجیتال میکر (MKR) برداشت کرد. 

به طور کلی در فاصله روز چهارشنبه تا پنجشنبه نهنگ های بازار کریپتو ۲۸ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال بایننس خارج کردند.

با توجه به روند بررسی اتهام کلاهبرداری صرافی بایننس از سوی وزارت دادگستری آمریکا (SEC) ، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس شایعات پیش آمده را کاملا تکذیب می کند. او این شایعه ها را یک روند طبیعی در بازار و از مسائل صرفا کاری می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *