مطالب روز

گزارش صرافی ارز دیجیتال کوین بیس منتشر شد؛ ضرر خالص در سه ماهه دوم

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، در ایالات متحده امروز گزارش سود و زیان سه ماه دوم سال جاری ۲۰۲۳ خود را اعلام کرد. این گزارش نشان دهنده ضرر این مجموعه سرشناس در حوزه رمزارز بود.

این گزارش سه روز پس از اعلام کاهش ۸۷۰ میلیارد دلاری حجم معاملات از سوی صرافی بایننس منتشر شده است. گزارش امروز کوین بیس نیز نشان می دهد که اوضاع برای این دو صرافی قدرتمند کریپتو به سختی پیش می رود. بایننس با ثبت این رکورد منفی به عنوان یک رکورد تاریخی بزرگترین کاهش پس از صرافی Bittrex به جایگاه دوم رسیده است.

در سوی دیگر میدان صرافی ارز دیجیتال کوین بیس نیز زیان خالص ۹۷ میلیون دلاری را تجربه کرد. این آمار کمی بدتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بود. یکی دیگر از نکات سیاه کارنامه سه ماه کوین بیس در این گزارش کاهش ۷ درصدی درآمد اشتراک و خدمات از سه ماهه اول بود. این میزان تا حدودی به کاهش ۲۸ درصدی ارزش بازار USD Coin (USDC) نسبت داده شد. در کنار این موضوع، سود حاصل از مانده های ارز فیات مشتریان سپرده شده در صرافی با ۱۷ درصد کاهش به ۲۰۰ میلیون دلار در سه ماهه دوم رسید.

نکات گزارش صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

اما در گزارش منتشر شده نکات مثبتی نیز به چشم می خورد. به عنوان مثال کوین بیس در سیرکل، ناشر USDC، سهام دارد. آنها از نرخ بهره ارائه شده توسط ذخایر استیبل کوین سود میبرد. همچنین علاوه بر این، هزینه های عملیاتی نسبت به سه ماهه قبل ۱۴ درصد کاهش یافته. از سوی دیگر ذخایر نقدی شرکت با افزایش ۴ درصدی به ۵.۵ میلیارد دلار رسید.

به نظر می رسد با توجه به فشاری که نهاد های نظارتی در آمریکا مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)و همچنین کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) بر این دو صرافی بزرگ وارد کرده اند. درصورت عدم توافق و یا حکم محکومیت علیه کوین بیس و بایننس شاهد سقوط سهام و حجم دارایی های این دو باشیم که تاثیر بسیار مخربی بر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *