مطالب روز

آیا صرافی بایننس نیز به سرنوشت FTX دچار می شود؟

در یک ماه اخیر صرافی بزرگ بایننس (Binance) مشکلات حقوقی بی شماری با با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا داشته است. به همین دلیل این صرافی اوقات بسیار سختی را پشت سر می گذارد. از تعدیل نیروها گرفته تا مشکلات جدی در کشورهای اروپایی مانند بلژیک، هلند، آلمان، فرانسه و سایر کشورها. اما امروز خبری منتشر شد که حامیان صنعت ارز های دیجیتال را بسیار نگران خواهد کرد.

در حقیقت برخی رسانه ها اعلام کردند در صورتی که اثبات شود بایننس و مدیرانش به صورت عمدی قوانین مالی آمریکا را دور زده اند. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به جرم کلاه برداری افراد زیربط را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

در این بین نگرانی های شدیدی نیز برای کل بازار وجود دارد. طبق این پیش بینی ها این احتمال را رد نمی شود در صورت ورود وزارت دادگستری ایالات متخده آمریکا به این پرونده، حواشی مانند دوران ورشکستگی صرافی FTX گریبان بازار کریپتو کارنسی را بگیرد.

سناریو های موجود برای صرافی بایننس

با توجه به وجود چنین سابقه ای و دلایل دیگر شنیده می شود مقامات ایالات متحده تصمیم دارند که به جای یک کیفرخواست، گزینه های دیگر را بررسی کنند. یکی از راه های احتمالی ممکن گزینه هایی مانند جریمه نقدی و توافقات معوق باشد. اوایل سال جاری، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) از شرکت و موسس و مدیر عامل شرکت بایننس به دلیل “فرار عمدی” از قوانین ایالات متحده آمریکا شکایت کرد. در حال حاضر کماکان صنعت رمزارز ها در انتظار تشکیل دادگاه برای این پرونده و حکم نهایی است.

صرافی FTX پس از دو صرافی بایننس و کوین بیس، سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات بود. در ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) سال گذشته ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، جان جی ری، مدیر عامل شرکت FTX در دادگاه رسما ورشکستگی این شرکت را اظهار داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *