مطالب روز

گری اسکیل و کاهش چند میلیارد دلاری سرمایه

صندوق GBTC شرکت گری اسکیل که در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از شناخته شده ترین صندوقهای ETF بیت کوین، محسوب می شود در دوروز گذشته شاهد خروج ۷ میلیارد دلار سرمایه بوده است.

تحلیلگران و کارشناسان این شرکت این اتفاق مهم را بررسی کرده اند و احتمالا شاهد تغییراتی مهم در سیاست های این صندوق باشیم. زیرا ETFهای بیت کوین دیگری با کارمزد کمتر وارد بازار شده و گزینه های متنوعی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند.

یکی از تحلیلگران بازار به نام جیم بیانکو، دلایل مختلفی را برای این اتفاق برشمرده است. بررسی های ایشان نشان می دهد، سایر ETFها شروع به کاهش کارمزد های خود کردهاند. در قیاس با گری اسکیل که به نسبت کارمزد بالایی دریافت می کند، گزینه معقول تری به حساب می آیند.

همچنین باید این نکته را در نظر داشت که، بسته شدن معاملات آربیتراژ نیز در این خروج سرمایه رکن مهمی ایفا کرده است. پیشتر گری اسکیل به عنوان یک صندوق Closed-end یا سرمایهگذاری محدود فعالیت میکرد و با تخفیف چشمگیری نسبت به قیمت بیت کوین معامله میشد.اما با تبدیل به یک ETF و ظهور گزینههای مقرون به صرفه تر، سرمایهگذاران دارایی های خود را از این صندوق خارج میکنند.

صدالبته که باید این نکته را برای احساس عمومی بازار در نظر داشته باشید. ریسک های موجود و نگرانی هایی در مورد ETFهای بیت کوین نیز وجود دارد. همانطور که ETFها ممکن است به صورت پلکانی باعث افزایش تدریجی ارزش بازار شوند، خطر سقوط را نیز به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *