مطالب روز

تحلیل جی پی مورگان از شکست کمیسیون بورس

صندوقهای اسپات EFT بیت کوین یکی از موضوعات جنجالی هفته گذشته در محافل کریپتویی بود. تا جایی که ریاست سابق SEC نیز تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار در رابطه با درخواست های ایجاد صندوق بی دلیل خواند. او اشاره کرد کمیسیون هیچ راهی برای رد این درخواست ها ندارد.

آقای جی کلایتون کرد که این نهاد دولتی بالاخره تسلیم میشود و درخواست صندوق قابل معامله (ETF) نقطهای بیت کوین را خواهد پذیرفت. ادعایی که با همراهی تحلیلگران بانک جی پی مورگان دوباره مطرح شد.

بانک جی پی مورگان پیشبینی کرده است که کمیسیون بورس آمریکا به احتمال فراوان مجبور به پذیرش صندوق های اسپات بیت کوین خواهد شد. استدلال این مجموعه نیز به پیروزی حقوقی مهم شرکت گری اسکیل در مقابل این نهاد نظارتی اشاره دارد.

برای یادآوری بهتر است بدانید در هفته گذشته یک دادگاه فدرال به کمیسیون بورس دستور داد تا تصمیم اولیه خود برای رد ETF اسپات این شرکت را یکبار دیگر بررسی کند.

در حکم دادگاه به این موضوع اشاره شده که رفتار کمیسیون بورس برای رد این محصول سلیقه ای و به دور از شواهد کافی بوده و در دفاعیه های خود موفق نشده بهدرستی تفاوت های میان ETFهای آتی و اسپات را تعیین کند.

از نظر تحلیل گر جی پی مورگان کمیسیون بورس برای دفاع از تصمیم خود در رد کردن درخواست گری اسکیل ناچار است که تصمیم پیشین خود مبنی بر پذیرش ETF های آتی بیت کوین را برگرداند. زیرا دلیل این اتفاق، استراتژی کمیسیون بورس برای پذیرش همزمان درخواست ها است.

تحلیلگر ارشد این بانک معتقد است این اتفاق برای گری گنسلر و SEC یک شکست نا امیدکننده به حساب می آید . احتمالش نیز کم است. اما با توجه به شرایط فعلی، پذیرش درخواست ها مبنی بر راهاندازی ETFهای اسپات بیت کوین قریب الوقوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *